بررسی عملکرد دفتر منتورینگ دانشکده پزشکی

جلسه گزارش بررسی عملکرد دفتر منتورینگ دانشکده پزشکی با حضور اعضای جلسه یکشنبه 10  مرداد 1400 به صورت غیر حضوری برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه و رئیس دفتر منتورینگ دانشکده پزشکی، ضمن تشکر از زحمات تیم منتورینگ، دلیل برگزاری این جلسه را ارائه گزارش فعالیت های انجام شده در پایان سال تحصیلی توسط دفتر منتورینگ اعلام کرد.

در ادامه جلسه دکتر نجفی نژاد دبیر دفتر منتورینگ دانشکده پزشکی ضمن معرفی گروه وظیفه این گروه را هماهنگی و راه اندازی کارها با همکاری افراد باتجربه دانست، سپس گزارشی از فعالیت های انجام شده در دفتر در سال تحصیلی که گذشت منتورینگ ارائه کرد.

وی گفت: با توجه به شرایط پاندمی کرونا فعالیت های دفتر منتورینگ نسبت به سال های گذشته متفاوت بود از آنجا که در سال تحصیلی گذشته آموزش به صورت مجازی ارائه شد، نحوه تدریس و برگزاری امتحانات متفاوت بود که منجر به ایجاد دغدغه و چالش برای دانشجویان شد و دفتر منتورینگ دانشکده پزشکی سعی کرد در رفع این چالش به دانشجویان کمک کند.

وی در ادامه گزارش خود اعلام کرد: امسال 62 نفر منتور علوم پایه و بالینی شروع به فعالیت کردند که اکثر این منتورها جدید و از دانشجویان ورودی 96 جذب شدند و از اهم فعالیت های انجام شده می توان به برگزاری برنامه منتورینگ برای دانشجویان ورودی جدید که در این پروسه هرسال تعدادی منتور جدید جذب میشوند، جذب  24 منتور جدید ، که برای آشنایی بیشتر منتورها با روند کار 2 کارگاه مجزای آموزشی برگزار شد که در این کارگاه ها منتورها با مفهوم منتور، منتورینگ ، وظایف و نقش منتور، کوریکولوم و آیین نامه آموزشی، آشنا شدند.

دکتر نجفی نژاد ادامه داد: با احتساب منتورهای قبلی 47 نفر منتوردر علوم پایه به دانشجویان ورودی جدید کمک کردند، پس از انتخاب منتورها پروسه  معرفی برنامه منتورینگ و ثبت نام آنها در تاریخ 25 آبان 99 انجام شد، از میان 225 نفر دانشجوی جدید 169 نفر داوطلب منتور بودند، با توجه به محدودیت های موجود 142 نفر منتور پذیرش شدند.

وی از دیگر فعالیت های دفتر منتورینگ به برگزاری کارگاهی با عنوان مهارت های برقراری ارتباط، تشکیل گروه مجازی در تلگرام با حضور منتورها و افراد هماهنگ کننده، ارزشیابی متفاوت به صورت مصاحبه با منتورهای انجام شده که با رضایت 100 درصدی دانشجویان در خصوص منتورینگ مواجه شد، همکاری با پردیس بین الملل، راهنمای نوشتاری گاید لاین برای موضوعات متفاوت برای دانشجویان ورودی جدید بالینی، برگزاری کلیپ تور دانشگاهی به صورت مجازی، راه اندازی برنامه منتورینگ در دانشگاه های شهید بهشتی، کاشان و یزد، چاپ کتاب منتورینگ، راه اندازی منتورینگ دستیاری در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد.

در ادامه جلسه دکتر پورحسن عضو هیات علمی گروه بیماری های داخلی دانشگاه نیز گفت: از 10 سال گذشته تا کنون فرآیند منتورینگ در حال گسترش است و کارگاهی تحت عنوان کارگاه توانمند سازی اعضای هیات علمی برای آشنایی با منتور برگزار شد و به نوعی فرهنگ منتورینگ شکل گرفت و تا کنون بیش از هزار دانشجو تحت حمایت دفتر منتورینگ فعالیت چشمگیری داشته اند.

معاونت آموزشی  دانشگاه
تهیه کننده:

معاونت آموزشی دانشگاه

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Enter your desired term to search
Theme settings