مراسم افتتاحیه هجدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد
مراسم افتتاحیه هجدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر سید رضا رئیس کرمی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه دکتر محبوبه مافی نژاد مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه و جمعی از اساتید، دانشجویان، صاحب نظران حوزه آموزش و برگزیدگان دانشگاهی و کشوری هجدهمین جشنواره کشوری آموزشی شهید مطهری در سالن دارالفنون آغازشد.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران; این مراسم چهارشنبه17 اردیبهشت ماه 1404 در سالن دارالفنون واقع در طبقه نهم ستاد مرکزی دانشگاه با سخنرانی دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه شروع شد.
دکتر علامه معاون آموزشی دانشگاه در ابتدای سخنان خود ضمن قدردانی از حضور مدعوین و مسئولان دانشگاه گفت: از همه بزرگوارانی که در این جلسه حضور دارند تشکر میکنم. از استاد رییسکرمی رییس محترم دانشگاه نیز که در ابتدای جلسه حضور یافتند و اعلام کردند قصد دارند صحبتها و فرآیندهای مطرحشده را بشنوند و در جریان کامل امور قرار بگیرند سپاسگزارم.
وی در بخش اصلی صحبتهای خود با اشاره به سه اولویت مهم آموزشی دانشگاه در سال جاری اظهار داشت: سه نکته مهم را در همه جلسات آموزشی مطرح میکنم و خواهش دارم امسال توجه بیشتری به آنها شود.
نخست آموزش مبتنی بر توانمندی است؛ باید به شناسایی توانمندی های اصلی برنامههای درسی بپردازیم، ببینیم دانشجوی دانشگاه پس از فارغالتحصیلی به چه توانمندیهایی رسیده و در صورت وجود نقص، چگونه میتوان آن را برطرف کرد.
معاون آموزشی دانشگاه، تضمین کیفیت را دومین اولویت معرفی کرد و گفت: مرکز تضمین کیفیت آموزش در دانشگاه با هدف ارزیابی اساتید، دورهها و فراگیران راهاندازی شدهاست. اما ارزیابی نباید فقط در حد گزارش باقی بماند؛ باید نقاط ضعف تحلیل شده، بازخورد داده شود و در نهایت اصلاح صورت گیرد.
سومین نکته مورد تأکید دکتر علامه، ارتقای شور و نشاط آموزشی و نقش مؤثر منتورینگ بود و افزود: دانشگاه نیاز به شور و نشاط دانشجویی دارد. در دانشکده دندانپزشکی، مسابقه آموزشی خوبی برگزار شد که نشاط زیادی ایجاد کرد. در پرستاری، انتخاب استاد محبوب توسط دانشجویان بازخورد مثبتی داشت. در توانبخشی نیز جشن شصتسالگی دانشکده بسیار مؤثر بود.
وی در پایان با اشاره به برنامههای هفته آموزش گفت: طراحی مسابقاتی مانند مگامنچ و نبرد آموزشی در هفته آموزش، نمونههایی از اقدامات مؤثر برای افزایش انگیزه و تعامل آموزشی است. خواهش بنده این است که در سه حوزه توانمندسازی، تضمین کیفیت و ارتقای شور و نشاط آموزشی، هر اقدامی که ممکن است، انجام گیرد تا به آموزش بهتر در دانشگاه کمک شود.
دکتر علامه سخنان خود را با تشکر از حاضران به پایان رساند و ادامه برنامه به معرفی فرآیندهای برتر اختصاص یافت.
ارسال به دوستان