نشست هم اندیشی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با رئیس و اعضای هیئت علمی دانشکده پیراپزشکی
نشست صمیمانه و هم اندیشی دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و تیم همراه با رئیس، اعضای هیئت علمی و مدیران گروه های آموزشی دانشکده پیراپزشکی روز دوشنبه 23 تیرماه 1404 در طبقه دوم ساختمان این دانشکده برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران; دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه با همراهی دکتر ابراهیم جعفری پویان مدیر امور تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر بهنام شباب مدیر امور عمومی و آزاده اشتیاقی مشاور اجرایی با حضور در دانشکده پیراپزشکی از نزدیک با دکتر رضا صفدری رئیس دانشکده پیراپزشکی، دکتر مرجان قاضی سعیدی معاون آموزشی دانشکده و نیز جمعی از اعضای هیات علمی، مدیران گروه های آموزشی و مسئولان حوزه آموزش دانشکده پیرا پزشکی دیدار و گفت و گو کرد.
دکتر صفدری رئیس دانشکده پیراپزشکی در این نشست با قدردانی از حضور دکتر علامه معاون آموزشی دانشگاه و تیم همراه ، به نقش تأثیرگذار دانشکده پیراپزشکی در ارتقاء آموزش دانشگاه اشاره کرد.
وی با اشاره بر نقش حمایتهای هوشمندانه معاونت آموزشی دانشگاه در توسعه آموزش دانشکده پیراپزشکی اظهار کرد: با وجود مشغلههای بسیار و در حالی که بیش از دو هزار عضو هیئتعلمی در دانشگاه حضور دارند هر زمان از دکتر علامه برای حضور در جمع خانواده دانشکده دعوت کردهایم با روی باز استقبال کردهاند. این برای دانشکده مایه افتخار است که از رهنمودهای ایشان بهرهمند میشویم.
وی ادامه داد: در گذشته بهرغم تلاشهای ارزنده اساتید، ناگزیر بودیم برای حفظ کیفیت خدمات آموزشی از نیروهای سایر دانشکدهها و دانشگاهها استفاده کنیم. اما با حمایتهای اخیر معاونت آموزشی دانشگاه این روند بهصورت چشمگیری کاهش یافته و اکنون نیروهای متخصص و توانمند به مجموعه دانشکده افزوده شدهاند که بهجرأت میتوان گفت کمنظیر هستند.
وی در پایان تأکید کرد: اطمینان داریم که انتخابها و حمایتهای صورتگرفته در دانشکده، کاملاً هدفمند و علمی بوده و سرمایهای ارزشمند برای دانشگاه محسوب میشوند.
در ادامه این نشست دکترسید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به راهبردهای نوین دانشگاه در حوزه آموزش گفت: یکی از اولویتهای جدی معاونت آموزشی دانشگاه که انتظار داریم دانشکده پیراپزشکی نیز توجه ویژهای به آن داشته باشد تضمین کیفیت آموزش است.
وی با اشاره به اینکه تضمین کیفیت آموزش محور تحول در آموزش علوم پزشکی است خاطرنشان کرد: در این راستا مرکزی با عنوان 'تضمین کیفیت آموزش' در دانشگاه راهاندازی شده که وظیفه آن ارزیابی سهجانبه فراگیران، اساتید و دورههای آموزشی است. هدف معاونت آموزشی دانشگاه در این مرکز فراتر از ارائه گزارشهای آماریست؛ میخواهیم تحلیلهای دقیق انجام دهیم نقاط ضعف را شناسایی کنیم و اصلاحات واقعی را بر مبنای آن پیادهسازی کنیم.
دکتر علامه با تأکید بر اجرای آموزش مبتنی بر توانمندی افزود: باید بدانیم که دانشجوی دانشگاه پس از فارغالتحصیلی چه توانمندیهایی باید داشته باشد و آیا این توانمندیها را کسب کرده یا خیر اگر نه دانشگاه باید تلاش خود را برای بازآموزی دانشجویان به کار گیرد.
وی به اهمیت شور و نشاط دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: در کنار برنامههای آموزشی ایجاد فضای صمیمانه و فعال بین اساتید و دانشجویان از طریق منتورینگ، مسابقات علمی و فعالیتهای گروهی در ارتقای کیفیت آموزش بسیار مؤثر است. استفاده از ظرفیتهای دروندانشگاهی برای برگزاری رویدادهای علمی و فرهنگی میتواند در این مسیر راهگشا باشد.
همچنین در این نشست دکتر قاضی سعیدی معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی ضمن گزارشی از رشته های آموزشی دانشکده، تعداد اعضای هیات علمی، تعداد دانشجویان و خدمات ویژه مرتبط با آموزش به بیان توضیحاتی در خصوص دستاوردها، فعالیت ها، توانمندیها و چالش های آموزشی این دانشکده پرداخت و ابراز امیدواری کرد این نشست به عنوان گامی مثبت در راستای تقویت و بهبود فرایندهای آموزشی دانشکده تلقی شود.
در ادامه این نشست صمیمی تعدادی از اساتید و مدیران گروه های آموزشی حاضر در نشست به بیان نظرات، پیشنهادها و سوالات خود پرداختند و نشست با همفکری و جمع بندی کلی به پایان رسید.
ارسال به دوستان