مفرفی و تجلیل از 12 فرایند برتر آموزشی در شانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
در شانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری از صاحبان 12 فرایند برتر آموزشی تجلیل شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، جشنواره آموزشی شهید مطهری به منظور تجلیل اساتید عرصه آموزش پزشکی و برای شناسایی و معرفی فرایندهای آموزشی مطلوب کشوری، دانشگاهی و همچنین نوآوری، ابداع و معرفی فرایندهای جدید در راستای ارتقا آموزش پزشکی در هفته بزرگداشت مقام معلم به صورت سالانه برگزار میشود.
در جشنواره آموزشی شهید مطهری ۹ اردبیهشت 1402، دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه، اساتید و دانشجویان دانشگاه را در پویایی آموزشی به رودهای خروشان تشبیه کرد و گفت: در فرایندهایی که برای داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال میشود شاهد جوشش و پویایی جدی هستیم که حاصل تلاش اساتید و فراگیران دانشگاه در همه دانشکدهها است.
دکتر علامه با مقایسه طرحهای کشوری دانشگاه با طرحهای برتر سایر دانشگاهها گفت: طرحهاییکه به دلیل محدودیت انتخاب در دانشگاه ما رد میشود در مقایسه با طرحهای کشوری ارجحتر است و این نشان میدهد که هدایت و خدمت به این مجموعه کار راحتی نیست و بسیار دشوار است.
معاون آموزشی دانشگاه با قدردانی از تلاش اساتید و فراگیران دانشگاه در توسعه آموزش گفت: بار اصلی آموزش را اساتید و فراگیران برعهده دارند و چینش فرایندها از دانشکدههای مختلف نیز نشان میدهد همه تلاش میکنند رتبه دانشگاه در سطح کشور و منطقه بهبود پیدا کند در مسیر پیشرفت باشد.
دکتر علامه با اشاره به اختصاص جایزه تداوم به جشنواره کشوری شهید مطهری، بر تدوام اجرای فرآیندهای توسعه آموزشی تاکید کرد و گفت: امسال جشنواره کشوری شهید مطهری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار میشود و در این جشنواره جایزه تدام، برای طرحهای ادامه دار در نظر گرفته شده؛ تداوم اجرای فرایندها در دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز مورد توجه قرار دارد و امیدوارم در سیستم آموزشی دانشکدهها نیز جایگاه خود را پیدا کند.
معاون آموزشی دانشگاه در پایان سخنان خود از دکتر مافی نژاد و همکاران معاونت آموزشی و مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه قدردانی کرد و گفت: شنیدن خلاصه فرآیندهای برتر دانشگاه در این جشنواره به ایده گرفتن در آینده و برنامه ریزی برای ادامه دار شدن طرحها کمک میکند.
درخشش دانشگاه با کسب ۳ فرایند حائز رتبه و ۲ فرایند قابل تقدیر در جشنواره کشوری شهید مطهری
سپس دکتر محبوبه مافی نژاد مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، هدف از برگزاری جشنواره شهید مطهری را تجلیل و شناسایی فرآیندهای آموزشی برتر دانشگاهی و کشوری و همچنین ترویج نوآوری، ابداع و معرفی فرآیندهای آموزشی در ردههای مختلف دانشجویان دانست و افزود: فرایندهای منتخب دانشگاه در شش حیطه « تدوین و بازنگری برنامههای آموزشی» ، « یاددهی و یادگیری» ، « مدیریت و رهبری آموزشی» ، « ارزشیابی آموزشی» ، « طراحی و تولید محصولات آموزشی» و « یادگیری الکترونیک» بر اساس مراحل متعدد داوریهای انفرادی، تخصصی و هیات داوران جشنواره انتخاب شدند.
دکتر مافی نژاد با اشاره به فرایندهای ارسال شده به دبیرخانه جشنواره گفت: امسال از ۳۲ فرایند ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، از هر حیطه دو فرآیند برگزیده در سطح دانشگاه انتخاب شدند و فرآیند اول آن حیطه به جشنواره کشوری شهید مطهری معرفی شد.
دکتر مافی نژاد با اعلام تداوم اجرای ۶۷ درصدی فرایندهای منتخب دانشگاهی سالهای گذشته گفت: بر اساس بررسی انجام شده حدود ۶۷ درصد از فرایندهای منتخب سالهای گذشته، همچنان در سیستم آموزشی به منظور آموزش دانشجویان بکار گرفته میشود و ماندگار شدهاندکه میتواند به نشر و توسعه اثرات مثبت اجرای این فرایندها در ارتقاء روند یادگیری دانشجویان بیانجامد.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه با اشاره به امکان ارایه مشاورههای تخصصی به علاقمندان فعالیت در زمینه توسعه آموزش گفت: باتوجه به تجربه سال گذشته کلینیکهای مشاوره فرد به فرد پیش از جشنواره دایر شد و همکاران علاقمند به توسعه آموزش از تجربیات اساتید برجسته این عرصه بهره مند شدند.
دکتر مافی نژاد با مقایسه دستاوردهای دانشگاه در نگاه کشوری گفت: امسال از نظر فرایندهای حائز رتبه و قابل تجلیل کشوری شاهد رشد هستیم و دانشگاه علوم پزشکی تهران با اخذ سه دستاورد حائز رتبه یک و دو و همچنین دو فرآیند قابل تقدیر، جزء دانشگاههاییاست که عملکرد شاخصی در سطح کشوری داشته است.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه با اشاره به جوایز برگزیدگان جشنواره گفت: امتیاز دانش پژوهشی کشوری به فرآیندهای برتر، امتیازات آموزشی اعم از پایه تشویقی و جوایز نقدی به صاحبان فرایندهای برگزیده اعطا میشود.
ارسال به دوستان