هشتمین نشست جلسه شورای آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برگزار شد

shora

هشتمین نشست جلسه شورای آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شنبه 27 شهریور 1400 به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای جلسه مذکور مطابق جلسات پیشین شورای آموزشی، پیش از شروع جلسه مسائل و مشکلات آموزشی و دانشجویی از سوی معاونین آموزشی دانشکده ها مطرح و توسط مدیران آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه راه کارهای لازم ارائه شد.

آیین نامه توسعه استراتژی های نوین آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

در ادامه جلسه، موضوع آیین نامه توسعه استراتژی های نوین آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط دکتر مافی نژاد مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی مطرح شد.

دکتر مافی نژاد گفت: با توجه به بندهای 6 و 7 ماده 2 این آیین ­نامه، طراحی و مدیریت برنامه ­های نوآورانه آموزشی در زمینه روش­ های تدریس در محدوده اختیارات داده شده به دانشگاه­ های علوم پزشکی، به عنوان یکی از وظایف اصلی مراکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه­ های کشور، شناخته شده و به تبع آن شامل مشاوره، نظارت و پایش چگونگی اجرای تمامی مراحل این فرایند و همچنین انتشار دستاوردهای آن می­باشد.

وی ادامه داد: به منظور سیاستگذاری موثر در راستای توسعه راهبردهای نوین آموزشی در دانشگاه، ضروری است واحد توسعه راهبردهای نوین آموزشی مرکز از طریق تشکیل کارگروه­ های تخصصی در سه حوزه "کاربست شبیه­ سازی و تکنولوژی در آموزش"، "کاربست هنر و فرهنگ در آموزش" و "آموزش بین حرفه ­ای" نسبت به عضوگیری از بین متخصصان هر حوزه اقدام نماید.

انتشار نتایج اثربخشی کاربرد حوزه ­های سه گانه استراتژی­ های نوین آموزشی، در قالب مقالات در ژورنال­ ها یکی دیگر از پیشنهادات دکتر مافی نژاد در این جلسه بود.

پس از تبادل نظر پس انجام اصلاحات مطرح شده در جلسه آیین نامه مذکور به تصویب رسید.

شیوه نامه کاربست هنر در حوزه یاددهی – یادگیری

شیوه نامه کاربست هنر در حوزه یاددهی – یادگیری نیز توسط دکتر مافی نژاد مطرح شد.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی در این خصوص گفت: کارگروه کاربست هنر در آموزش مشتمل بر افرادی متخصص در زمینه های آموزش پزشکی و رشته های علوم پزشکی است که سبقه و تجربه در حوزه به کارگیری هنر دارند و همچنین متخصص در زمینه های مختلف دیگر هستند.

دکتر مافی نژاد هدف از فعالیت در این حوزه را تسهیل روند طراحی، اجرای انواع هنر در حوزه های آموزش، پژوهش و ارزشیابی در عرصه های بالینی، بهداشتی و علوم پایه در دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط اعضای هیات علمی و آشنایی ایشان با نحوه کاربست و پیاده سازی این روش ها دانست.

وی در خصوص اعضای تشکیل دهنده کارگروه کاربست هنر گفت  مدیر واحد توسعه راهبردهای نوین آموزشی در مرکز، حداقل 2 نفر از متخصصین آموزش پزشکی با تجربه استفاده از هنر در آموزش علوم پزشکی، حداقل 5 نفر از متخصصین هنر در زمینه های مختلف ادبیات، موسیقی، تئاتر، نقاشی و کارشناس واحد توسعه راهبردهای نوین آموزشی بدون حق رای از اعضای این کارگروه هستند.

این شیوه نامه نیز پس از بررسی در جلسه به تصویب رسید.

شیوه نامه کاربست هنر در حوزه آموزش علوم پزشکی

دکتر مافی نژاد همچنین شیوه نامه کاربست هنر در حوزه آموزش علوم پزشکی را نیز مطرح و اعلام کرد از اهداف این شیوه نامه می­توان به بسترسازی برای ارتقا آگاهی و آشنایی اعضای هیات علمی در خصوص کاربست انواع هنر در فرایند یاددهی-یادگیری ازطریق اطلاع‌رسانی، تبلیغ و همچنین به تدوین چهارچوب­ ها و راهنماهای آموزشی در حوزه "کاربست هنر در آموزش علوم پزشکی" اشاره کرد.

در نهایت شیوه نامه پس از تبادل نظر به تصویب رسید.

در انتهای جلسه نیز موارد آموزشی- دانشجویی مطرح و مصوب شد.

معاونت آموزشی  دانشگاه
تهیه کننده:

معاونت آموزشی دانشگاه

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Enter your desired term to search
Theme settings