سومین نشست جلسه شورای آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شنبه 25 اردیبهشت 1400 به صورت مجازی برگزار شد

در ابتدای جلسه پس از تبریک عید سعید فطر توسط دکتر سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه، مطابق جلسات پیشین شورای آموزشی، پیش از شروع جلسه مسائل و مشکلات آموزشی و دانشجویی از سوی معاونین آموزشی دانشکده ها مطرح و توسط مدیران آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه راه کارهای لازم ارائه شد.

در این جلسه دکتر راگردی کاشانی، معاون آموزشی علوم پایه و تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی گزارشی از ارائه پایان نامه در 5 دقیقه توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی، رزیدنت های بالینی و فلوشیپ ها ارائه کرد.

شیوه نامه ارزشیابی دوره کالج بین­ الملل

در ادامه جلسه شیوه نامه ارزشیابی دوره های آموزشی کالج بین ­الملل توسط دکتر گندم کار، مسئول واحد ارزشیابی آموزشی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه ارائه شد و گفت: از آنجا که تاکنون ارزشیابی دوره های آموزشی کالج فاقد ساختاری جامع و هماهنگ بود این ضرورت وجود داشت که مرکز مذکور با تدوین شیوه ­نامه­ ارزشیابی جامع نسبت به بهبود وضعیت دوره های ارائه شده توسط کالج و توسعه آنها اقدام نماید. ارزشیابی دوره­ های آموزش زبان انگلیسی و فارسی برای دانشجویان بین الملل، آموزش زبان انگلیسی ویژه مدیران، اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه و همچنین آموزش زبان فرانسه و سایر زبان های کالج ویژه اعضای هیات علمی و کارمندان و همچنین آموزش زبان های خارجی ویژه متقاضیان آزاد از جمله موارد مد نظر در این شیوه نامه می باشد و می توان با در اختیار قرار دادن بازخورد حاصل از ارزشیابی انجام شده توسط دانشکده ها در حوزه آموزش بین الملل از نتایج آن استفاده کرد.

وی با توجه به اینکه ارائه برخی دروس از جمله زبان انگلیسی که جزو دروس اصلی است در اختیار دانشکده ها می باشد، پیشنهاد اجرای شیوه نامه به صورت مستقل در دانشکده­ ها و زیر نظر کالج بین الملل را داد.

 پس از اظهار نظر اعضای شورا مقرر شد ضمن لزوم حفظ یکپارچگی ارزیابی دوره در قالب شیوه نامه مستقل در کالج بین الملل انجام شود.

شیوه نامه ارزشیابی اعضای هیات علمی کالج بین­ الملل

سپس شیوه نامه ارزشیابی اعضای هیات علمی کالج بین ­الملل مطرح و پس از ارائه گزارش دکتر گندم کار مبنی بر ساز و کار نظام مند مراکز دارای اعضای هیات علمی و تاکید بر داشتن برنامه جامع و مستقل ارزشیابی برای اساتید کالج بین الملل، مقرر شد ادامه روند بررسی شیوه نامه ها در مرکز مطالعات برابر ضوابط بررسی و اقدام شود.

اطلاع رسانی مجدد شیوه نامه دانش پژوهی

دکتر مافی­ نژاد مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه از پیگیری منسجم این مرکز جهت اختصاص امتیاز دانش پژوهی به اعضای هیات علمی دانشگاه خبر داد و اعلام کرد: در این راستا ابلاغ مجدد به دانشکده ها به منظور برنامه ریزی برای امتیاز دهی به صورت منظم به فعالیت های دانش پژوهی آموزشی انجام شده است.

وی در ادامه گفت: یکی از پتانسیل ها و امتیازاتی که در سال 98 مصوبه آن از وزارتخانه اعلام شده مبحث استفاده از امتیاز دانش پژوهی می باشد. بر اساس این شیوه نامه فرآیندهای دانش پژوهی علاوه بر این که در شیوه نامه در ماده 2 مورد استفاده قرار می گیرد در صورت درخواست مجری می توانند تا 50 درصد امتیاز ماده 3 اعم از شرطی و غیر شرطی را هم شامل شود. وی از معاونین آموزشی دانشکده ها خواست به نحو مقتضی اعضای هیات علمی را در جریان این تغییرات قرار دهند و تشویق لازم به منظور ترویج استفاده از شیوه نامه ابلاغ نمایند. 

پس از بررسی مقرر شد فرآیند و گردش کار نحوه و مسیر کسب امتیاز دانش پژوهی توسط مرکز مطالعات انجام و اعلام شود.

در انتهای جلسه نیز موارد آموزشی- دانشجویی، فرصت تحصیلی اضافی و مرخصی تحصیلی دانشجویی مطرح و مصوب گردید.

کلمات کلیدی
معاونت آموزشی  دانشگاه
تهیه کننده:

معاونت آموزشی دانشگاه

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Enter your desired term to search
Theme settings