هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

دکتر قناعتی: کسانی میتوانند در امر آموزش موفق باشند که آن را وظیفه خود بدانند

دکتر قناعتی جشنواره آموزشی شهید مطهری را فرصتی برای تسریع فرایندهای آموزش دانست و گفت: کسانی میتوانند در آموزش موفق باشند که این امر را وظیفه خود بدانند.

به گزارش سینارسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی تهران، با هدف ارتقا آموزش پزشکی و به منظور تجلیل از اساتید فعال در حوزه آموزش پزشکی و  شناسایی و معرفی فرآیندهای آموزشی جدید و همچنین نوآوری و ابداع در حیطه های «روش ها و تکنیک های آموزشی»، «سنجش، ارزشیابی و اثربخشی آموزشی»، «مرجعیت، رهبری و مدیریت آموزشی»، «مشاوره و راهنمایی، فعالیت های فرهنگی و امور تربیتی و اجتماعی»، «قوانین، مقررات و ساختارهای آموزشی» و «محصولات آموزشی» 19 اردیبهشت 1403 در سالن دارالفنون برگزار شد.

در این مراسم دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، آموزش را مهمترین رکن پیشرفت و توسعه دانست و افزود: پس از انقلاب اسلامی توسعه و پیشرفت در آموزش به خصوص آموزش پزشکی سرعت گرفته و باتوجه به شاخص ها، رشد خوبی یافته است.

دکتر قناعتی با تاکید بر اهمیت آموزش در نظام سلامت و پیشگیری از بیماری ها گفت: اگر بتوانیم آموزش را به گونه ای ارایه دهیم که آموزش گیرندگان، نقش خود را در ارتقا سلامت جامعه به درستی ایفا کنند بسیاری از مشکلات و بیماری ها بهبود می یابد.

وی آموزش عمومی سلامت از دوران کودکی را سرمایه گذاری اثربخشی دانست و افزود: یک کودک سالم نقش مهمی در توسعه کشور دارد و با آموزش صحیح و سرمایه گذاری در عرصه سلامت می توان آینده بهتری را برای مردم جامعه رقم زد.

رئیس دانشگاه با تاکید بر به کارگیری شیوه های نوین آموزشی گفت: امروزه در آموزش از تکنولوژی ها و روش های مدرن استفاده می شود که آموزش را آسان کرده و میزان ماندگاری و خلاقیت را افزایش می دهد. در فضای مجازی نیز امکان آموزش وجود دارد اما مهم است افراد برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز خود توانمندی لازم را کسب کنند.

رئیس دانشگاه جشنواره آموزشی شهید مطهری را فرصتی برای تسریع فرایند آموزش دانست و گفت: کسانی میتوانند در امر آموزش موفق باشند که آن را وظیفه خود بدانند.

وی با تاکید بر اینکه نباید همه مسائل را با موضوعات مادی مقایسه کنیم گفت: کاری که با عشق و لذت انجام شود مهم و تاثیر گذار است و تحول ایجاد می کند.

دکتر قناعتی مهمترین عامل رشد کشور را علم دانست و افزود: علم در همه زمینه ها منجر به تغییر می شود و به کارگیری روش های صحیح آموزشی اشتیاق افراد را برای کسب علم بیشتر می کند.

 

کلمات کلیدی
آذر  شهبازی
تهیه کننده:

آذر شهبازی

Enter your desired term to search
Theme settings