برگزاری بیستمین و آخرین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه

آخرین جلسه شورای آموزشی با ارائه گزارش روند پذیرش دانشجویان خارجی و بررسی موارد آموزشی و دانشجویی برگزار شد.

بیستمین و آخرین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در سال 1399 شنبه 16 اسفند ماه به صورت حضوری برگزار شد.

در این جلسه دکتر معماری مدیر توسعه امور بین الملل دانشگاه، گزارشی از روند پذیرش دانشجویان خارجی در طی 4 سال اخیر ارائه کرد.

وی اعلام کرد: جای بسی امیدواری است که علی­رغم پاندمی کرونا در پنج ترم تحصیلی گذشته، نسبت به دوسال قبل تعداد دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در ایران، سه برابر افزایش یافته و از فوریه 2021 تا کنون 1507 نفر از 35 کشور متقاضی ورود به کشور بودند، در این بین کشورهای هند، نیجریه، عراق، پاکستان و افغانستان بالاترین متقاضی را داشتند.

دکتر معماری ادامه داد: خوشبختانه این روند پیشرفت و رشد چشمگیر هم در مقاطع Undergraduate و هم در مقاطع Postgraduate بوده و تا کنون1121 دانشجوی بین الملل در انشگاه جذب شده اند.

مدیر توسعه امور بین الملل دانشگاه در پایان از افزایش دو برابری دانشجویان غیر پزشکی طی دو سال اخیر نسبت به متقاضیان پزشکی خبر داد.

دکتر سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه نیز عملکرد معاونت بین الملل را افتخار آمیز دانست و آرزوی موفقیت های روز افزون برای این معاونت و دانشکده های دانشگاه در راستای بین ­المللی سازی کرد.

در ادامه جلسه شیوه نامه بازنگری شده طراحی برنامه های درسی در دانشگاه توسط دکتر ریاضی مسئول واحد برنامه ریزی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه مطرح شد و بیان کرد: برنامه درسی به عنوان طرحی راهبردی و تعیین کننده خط مشی های آموزشی گروه ها و دانشکده ­ها می باشد و بر اساس آن  تمامی گام های کلیدی در فرایند یاددهی- یادگیری تعریف می شود، از این روست که طراحی برنامه های درسی از اهمیت ویژهای برخوردار است و  توجه به نحوه طراحی و ساماندهی بندهای مختلف مربوط به آن، راه را برای دستیابی به اهداف متعالی آموزش، هموار میسازد.

وی گفت: هدف از تدوین این شیوه نامه، تبیین فرایند راه اندازی و طراحی برنامه های درسی رشته های جدید، بازنگری برنامه های درسی در حال اجرا و ساز و کارهای اجرایی توانمندسازی، هدایت و حمایت فنی دانشکده ها و گروه های آموزشی دانشگاه با لحاظ کردن نقش ها و وظایف نهادهای درگیر در این فرایند، میباشد.

پس از تبادل نظر اعضای شورا مقرر شد مرکز مطالعات با بررسی و تحقیق بیشتر شیوه نامه را بررسی و مجدد به شورا ارائه کند.

در قسمت دوم جلسه درخواست­ ها و موارد آموزشی دانشجویان ارسالی از دانشکده ها مطرح و مصوب شد.

کلمات کلیدی
معاونت آموزشی  دانشگاه
تهیه کننده:

معاونت آموزشی دانشگاه

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Enter your desired term to search
Theme settings