• تاریخ انتشار : 1391/10/02 - 22:18
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 102
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

گزارش برگزاری چهارمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

چهارمين جشنواره­ي­ آموزشي شهيد مطهري در دانشگاه علوم پزشكي تهران در تاريخ 6 ارديبهشت ماه 1390 برگزار شد. آن چه در زير آمده است خلاصه‌اي از روند اجراي چهارمين دوره­ي جشنواره­ي آموزشي شهيد مطهري در دانشگاه علوم پزشكي تهران است.

پس از فراخوان فعاليت‌ها و فرايندهاي آموزشي در آبان ماه 89 از طريق مكاتبه با معاونين محترم آموزشي و مديران محترم دفاتر توسعه‌ي آموزش دانشكده­ها نزديك به 130 نفر از اعضاي محترم هيأت علمي از دانشكده‌هاي مختلف‌ فرآيندهاي آموزشي خود را براي شركت در رقابت به دبيرخانه اين جشنواره در مركز مطالعات و توسعه­ي آموزش علوم پزشكي دانشگاه عرضه نمودند. فرايندهاي ارسالي نشانگر فعاليت‌هاي گسترده و ارزشمند اعضاي محترم هيأت علمي در حوزه‌هاي مختلف آموزش شامل "تدوين برنامه آموزشي"، "روش تدريس"، "روش­هاي ارزيابي و ارزشيابي"، "مديريت و رهبري آموزشي" و "مشاوره و راهنمايي" بود. فرايندها در قالب مشخص جشنواره ارسال شده بودند و حاوي اطلاعات مربوط به مجري/مجريان و همكاران طرح‌ها و نيز خلاصه‌اي از اقدامات صورت گرفته بودند. نتايج حاصل از اين فعاليت‌ها نيز همراه با مستندات مربوط ارائه شده بود. بسياري از اين فعاليت‌ها حاصل همكاري و كار دسته جمعي اعضاي محترم هيأت علمي بود. كميته­ي علمي جشنواره متشكل از اعضاي حقيقي و حقوقي فرايندهاي ارسالي را مورد نقد و بررسي قرار دادند. داوري فرايندها بر مبناي معيارهاي زير صورت گرفت: دارا بودن اهداف مشخص، كسب آمادگي كافي براي فعاليت انجام شده از جمله از طريق بررسي پيشينه­ي اقدامات صورت گرفته در آن زمينه، استفاده از روش‌مندي مناسب و متناسب با نوع فعاليت مورد نظر، حصول نتايج قابل توجه، ارائه­ي مؤثر فعاليت به جامعه­ي آموزش پزشكي و بازبيني نقادانه عملكرد توأم با پيشنهاداتي براي بهبود در آينده. پس از بررسي فرايندهاي ارسال شده توسط كميته­ي علمي جشنواره در نهايت 21 فعاليت به عنوان فعاليت آموزشي در جشنواره پذيرفته شد و عليرغم دشواري انتخاب از بين فعاليت‌هاي ارزش‌مند ارائه شده، از اين بين 10 فعاليت آموزشي با توجه به معيارهاي در نظر گرفته شده به عنوان فعاليت‌هاي برگزيده جشنواره انتخاب و براي رقابت در جشنواره كشوري شهيد مطهري به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي فرستاده شد. خوشبختانه در جشنواره­ي كشوري و در رقابت با حدود 98 فرايند از دانشگاه‌هاي تيپ يك سراسر كشور، دو فرايند طراحي ابزار ارزيابي مقايسه­اي دانشكده­هاي دانشگاه علوم پزشكي و رتبه بندي اين دانشكده ها و استقرار فرايند آموزش باليني دانشجويان عرصه مديريت رهبري با تلفيق دو روشpreceptor ship&mentorshipو توانمندسازيpreceptor از 10 فرايند ارسالي از دانشگاه علوم پزشكي تهران به عنوان فرايند برگزيده كشوري انتخاب شدند. ضمن تبريك و تشكر از تمامي دست اندركاران فرايندهاي مذكور، توفيق روزافزون تمامي اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران در عرصه­­ي آموزش و نوآوري­هاي آموزشي را از خداوند منان خواستاريم.

براي دريافت اطلاعات مربوط به اين فرآيندها با فرمت PdF اينجا را كليك كنيد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 153774
کلمات کلیدی
معاونت آموزشی  دانشگاه
تهیه کننده:

معاونت آموزشی دانشگاه