چهارمین جلسه شورای مدیران معاونت آموزشی برگزار شد
گالري تصاوير
در اين نشست صميمي كه با حضور مديران حوزه معاونت آموزشي برگزار شد، ابتدا دكتر سهراب پور درباره اقدامات انجام شده طي يك سال گذشته در حوزه معاونت آموزشي دانشگاه توضيحاتي داد. وي اقدامات انجام شده در حوزه امور عمومي معاونت با هدف تكريم هرچه بيشتر ارباب رجوع را ستودني عنوان كرد و گفت: افرادي كه براي كار اداري به حوزه معاونت آموزشي مراجعه مي كنند، يا اعضاي هيات علمي هستند، يا دانشجويان، و يا دانش آموختگان كه همگي نخبگان جامعه هستند. ما وظيفه داريم خدماتي در خور شأن ايشان ارايه كنيم. وقتي دانش آموخته اي براي گرفتن مدارك پيش ما مي آيد، رفتار ما با او در احساسي كه او نسبت به دانشگاه و مملكت خود دارد اثر مي گذارد. وي ساماندهي پاسخگويي تلفني و ايميلي معاونت آموزشي، و خدمات بايگاني معاونت را نمونه اي موفق از خدمات از راه دور به مراجعين برشمرد و از دكتر اسكندري مدير امور عمومي معاونت تشكر و قدرداني كرد.
دكتر سهراب پور در ادامه از دكتر قاضي خوانساري و دكتر غياثونديان به عنوان مديراني پركار و خدوم ياد كرد و گفت: خدمات آموزشي دانشگاه مثل آب و برق شهر مي ماند. صدها خدمت در هر روز از انواع و اقسام در معاونت آموزشي انجام مي شود كه استمرار و دقت در آنها يك ضرورت دائمي است. شهروندان معمولا از ياد مي برند كه براي آن كه برق يا آب شهر هميشه برقرار باشد، هزاران نفر در حال كار و فعاليت هميشگي هستند. مديران خدمات آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه هم هميشه تا ساعات پاياني روز در حال مديريت و انجام فعاليت هاي اجرايي هستند و من شاهدم كه ساعتها از وقت خود را صرف رفع مشكلات دانشجويان مي كنند.
در بخش ديگري از جلسه، معارفه خانم شهبازي مسوول جديد امور مالي معاونت آموزشي انجام شد و برخي از پيشنهادات ايشان براي ساماندهي امور مالي معاونت به سمع و نظر حاضران رسيد و درباره آنها گفتگو شد.
سپس خانم دكتر سليماني گزارشي از فعاليت هاي دفتر آموزش مداوم و مركز آموزشهاي مهارتي و حرفه اي دانشگاه داد. وي مژده داد كه دستورالعمل آموزشهاي مستقل بين رشته اي (آموزش هاي آزاد) دانشگاه تهيه شده و آماده ارايه به هيات رييسه دانشگاه است و اميدواريم با الگوگيري از دانشگاه هاي برتر دنيا، به زودي دوره هاي كوتاه مدت منجر به گواهينامه در كنار آموزش هاي مهارتي و حرفه اي در سطح دانشگاه برگزار شود.
آقاي دكتر حسين نژاد مدير آزمون هاي دانشگاه نيز با برشمردن اقدامات انجام شده در طي يك سال گذشته، به تدوين و تصويب دستورالعمل شيوه اداره مركز آزمون دانشگاه مستقر در بيمارستان مركز طبي اطفال، شروع به كار مدير اين مركز، و تهيه زيرساخت هاي طراحي غيرحضوري سوالات براي آزمون هاي دانشگاه اشاره كرد و گفت: با پيگيري هاي انجام شده، دومين مركز آزمون دانشگاه با ظرفيت 200 نفر در طبقه اول ساختمان قديم دانشكده دندانپزشكي در حال تجهيز و آماده سازي است. وي گفت ارايه خدمات مراكز آزمون به خارج دانشگاه و درآمدزايي از برنامه هاي مديريت آزمون دانشگاه است.
دكتر شكوهي نژاد سرپرست مركز امور هيات علمي معاونت آموزشي نيز گفت: سامانه شعاع جديد تحت سامانه سيپاد تدوين شده و نسبت به سامانه قبلي تغييرات مهمي پيدا كرده و از قابليت هاي جديدي برخوردار شده است. از جمله اين كه به سامانه علم سنجي معاونت پژوهشي وزارت بهداشت متصل شده است. از اين پس تمام مقالات هر فرد از ابتداي 2018 تا كنون در سامانه شعاع وي قابل مشاهده و ثبت است و نيازي به ثبت جزئيات هر مقاله نيست. در سامانه جديد، فعاليت هاي ثبت شده در هر ماه به راحتي قابل كپي كردن به عنوان فعاليت ها ماه¬هاي ديگر است و از تكرار جزئيات پرهيز خواهد شد. از تغييرات مهم ديگر آن است كه فعاليت هاي سامانه شعاع جديد هر سه ماه يك بار، و نه بصورت ماهانه، توسط اعضاي هيات علمي ثبت خواهد شد. وي همچنين گفت: حداقل امتيازات فعاليت هاي شعاع كه توسط هر عضو هيات علمي بايد كسب شود تا اجازه ترفيع پيدا كند، در معاونت آموزشي مورد بازنگري قرار گرفته است. به زودي كارگاههاي آموزشي در سطح دانشگاه براي آشنايي اعضاي هيات علمي و مديران گروههاي آموزشي و بخش هاي بيمارستاني برگزار خواهد شد و انشاءالله سال 98 سال بهره برداري از سامانه جديد شعاع خواهد بود.
ارسال به دوستان