• تاریخ انتشار : 1396/08/17 - 09:26
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 69
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نخستین کمیته تخصصی آموزش چهارمین جشنواره دانشجویی ابن‌سینا با حضور معاون آموزشی برگزار شد

در اين نشست كه بعدازظهر دوشنبه 15 آبان 96 در سالن شوراي معاونت آموزشي تشكيل شد، دكتر جهانشير مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكي دانشگاه، از شركت بيش از 200 دانشجو در بخش آموزشي چهارمين جشنواره دانشجويي ابن‌سينا خبر داد و گفت:  مدارك داوطلباني كه براي شركت در جشنواره دانشجويي ابن‌سينا نام‌نويسي كردند ابتدا در مركز مطالعات توسعه آموزش پزشكي موردبررسي قرار مي‌گيرد و سپس براي اخذ تأييديه براي دانشكده‌ها ارسال مي‌شود و درنهايت طي دو مرحله توسط هيات داوران حوزه آموزش مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد تا دانشجويان نمونه انتخاب شوند.
دكتر شريعت محرري مسئول دبيرخانه جشنواره‌هاي مركز مطالعات نيز از افزايش تعداد شركت‌كنندگان در اين دوره از جشنواره خبر داد و گفت: امسال در بخش دانشجوي برتر آموزشي 156 نفر، داوطلب شدند كه اين رقم در دوره قبلي 114 نفر بوده است.
وي افزود: در اين دوره  7 نفر از مقطع كارشناسي، 44 نفر از مقطع كارشناسي ارشد، 64 نفر از مقطع دكتراي تخصصي ، 32 نفر از مقطع دكتراي حرفه‌اي و  9 نفر از مقطع دستيار تخصصي در بخش دانشجوي برتر كانديدا شدند. همچنين 82 نفر در بخش دانشجوي فعال برتر و 11 فرآيند در بخش فرآيند برتر آموزشي داوطلب شدند.
دكتر شريعت محرري تصريح كرد: در حال حاضر بيش از 1968 دانشجو در مقطع كارشناسي، بيش از 2289 دانشجوي كارشناسي ارشد، 1894 دانشجو مقطع دكتراي تخصصي، 4739 دانشجوي دكتراي حرفه‌اي و 1756 دستيار تخصصي در دانشگاه مشغول تحصيل هستند كه بايد اين نسبت در انتخاب كانديداهاي مقاطع مختلف در نظر گرفته شود.
وي افزود: افرادي كه در اين جلسه انتخاب مي‌شوند براي انتخاب نهايي به جلسه هيات داوران مركزي معرفي خواهند شد.
دكتر سهراب پور معاون آموزشي دانشگاه نيز با اشاره به معيارهاي انتخاب دانشجوي برتر آموزشي گفت:  كسب رتبه¬هاي برتر در آزمون ورود به مقاطع تحصيلي، كسب معدل بالا در طول دوره تحصيلي، رشد معنادار و ماندگار معدل دوره تحصيلي و كسب رتبه هاي برتر در آزمون¬هاي دانشگاهي و كشوري و همچنين حسن شهرت در اخلاق پزشكي و رفتار حرفه اي ازجمله معيارهاي انتخاب دانشجوي برتر است. 
وي افزود: كميته تخصصي آموزش، دانشجوي فعال آموزشي را بر اساس معيارهاي منتور آموزشي، آموزش به دانشجويان سال پايين، عضويت در كميته هاي دانشجويي، عضويت در مركز رشد استعدادهاي درخشان، چاپ مقاله آموزشي در رشته تحصيلي، شركت در همايش ها و كنگره ها با ارائه مقاله و پوستر و تحصيل همزمان در دو مقطع تحصيلي انتخاب مي كند. 
اين جلسه از ساعت 13 آغاز شد و در ساعت 17 به پايان رسيد و مقرر شد مدارك ساير كانديدا در جلسه آتي كميته تخصصي بخش آموزش موردبررسي قرار گيرد.
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 154598
کلمات کلیدی
معاونت آموزشی  دانشگاه
تهیه کننده:

معاونت آموزشی دانشگاه