• تاریخ انتشار : 1397/09/18 - 11:47
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سومین جلسه کارگروه تخصصی بسته آینده نگاری برای کسب مرجعیت علمی منطقه آمایشی 10 در سال 97 برگزار گردید.

اين نشست در روز سه شنبه 1397/09/06 از ساعت 14 تا 16 به منظور پيگيري ماموريت هاي محوله به اعضاء و بررسي اقدامات راهبردي منطقه اي بسته آينده نگاري براي كسب مرجعيت علمي در سالن شوراي معاونت آموزشي دانشگاه علوم پزشكي تهران تشكيل گرديد.
در ابتداي جلسه دكتر همتي متولي بسته در دانشگاه علوم پزشكي تهران توضيحاتي درخصوص ماموريت هاي ويژه واسپاري شده به دانشگاه بيان نمودند.ايشان به تشريح ابهامات و چالشهاي موجود جهت اجرايي كردن اين ماموريت ها پرداختند. همچنين درخصوص تعريف مرجعيت و سوالهاي متعدد در اين زمينه نكاتي را بيان نمودند و پيشنهاد گرديد كه تعريف و تبيين مرجعيت علمي به عنوان يك پروپوزال در دستور كار اين كارگروه قرار گيرد. 
 در ادامه جلسه خانم دكتر گوهري نژاد متولي بسته در دانشگاه علوم پزشكي ايران پروپوزال مدل اجرايي تعيين نقاط قوت و ظرفيت هاي منطقه اي به منظور كسب مرجعيت علمي را ارائه نمودند. سپس اعضاء جلسه درخصوص موارد به شرح ذيل در پروپوزال ارائه شده به بحث و تبادل نظر پرداختند و درنهايت كليت پروپوزال مورد موافقت قرار گرفت .
• قلمرو اجرايي پروپوزال 
• ظرفيتهاي دانشگاه يا منطقه
•  اينكه آيا از برنامه هاي استراتژيك دانشگاه نقاط قوت و ظرفيت ها استخراج مي گردد
•  منبع تهيه اطلاعات 
•  ابزار جمع آوري و اندازه گيري اطلاعات در دانشگاه و منطقه 
سپس دكتر عباچي زاده از دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي مدل تعيين ظرفيت هاي انساني مورد نياز بومي فعلي و آتي را ارائه نمودند و اعضاي جلسه در ارتباط با پروپوزال سوالهاي خود را مطرح نمودند و بيان شد كه مدل قوي هست و بايد در اين مدل ديمند به سمت مرجعيت علمي برود.  
در پايان نشست مقرر گرديد كه بعد از هماهنگي با آقاي دكتر شهرياري نماينده دانشگاه علوم پزشكي ارتش درصورتي كه درخصوص تعريف مرجعيت پروپوزالي ارائه نشده است، آقاي دكتر نوروزي نماينده دانشگاه شاهد تدوين اين پروپوزال را بر عهده گيرند. با كليت پروپوزال مدل اجرايي تعيين نقاط قوت و ظرفيت هاي منطقه اي به منظور كسب مرجعيت علمي موافت شد و مقرر گرديد سه دانشگاه علوم پزشكي ايران، تهران و شهيد بهشتي درخصوص تهيه ابزار جمع آوري اطلاعات جلسات هماهنگي با هم داشته باشند و سپس ابزار تهيه شده را به دانشگاه ها و موسسات ديگر منطقه ارائه دهند.درخصوص مدل تعيين ظرفيت هاي انساني مورد نياز بومي فعلي و آتي مقرر شد كه مطالعه اين مدل با دو رويكرد 1- توسعه نيازهاي جامعه و آموزش پاسخگو 2- لحاظ عنصر مرجعيت علمي مجددا تدوين گردد و در اختيار ساير اعضا جهت اعلام نظر قرار گيرد. 

عكس: محمد حسين رضايي
خبر: رويا جلوداري 
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 154913
کلمات کلیدی
معاونت آموزشی  دانشگاه
تهیه کننده:

معاونت آموزشی دانشگاه