• تاریخ انتشار : 1399/03/18 - 09:29
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 362
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

سومین جلسه شورای سیاستگذاری فضای مجازی معاونت آموزشی دانشگاه

این جلسه به منظور بررسی راهکارهای آموزش­ های آنلاین دانشگاه تشکیل شد.

در سومین جلسه شورای سیاستگذاری فضای مجازی معاونت آموزشی دانشگاه که به منظور بررسی راهکارهای آموزش­های آنلاین دانشگاه تشکیل شد، دکتر سهراب پور ضمن اشاره به پیشینه‌ای از نحوه برخورد با بحران کرونا و برگزاری کلاس­ های آنلاین گفت: یکی از فرصت‌هایی که کرونا ایجاد کرده برقراری ارتباطات علمی با دیگر کشورها به ویژه از طریق جلسات و وبینارهای مجازی است.

وی ضمن تأکید بر احترام بر رعایت نکات امنیتی و مهم بودن نحوه برقراری ارتباط گفت: کاربران می بایست بتوانند از بسترهای موجود و بر اساس نیاز حق انتخاب داشته باشند.

در ادامه دکتر سیدحسینی مسئول آمار و فناوری اطلاعات معاونت آموزشی مقدمه ­ای از اقدامات انجام شده در این معاونت در راستای ارائه آموزش ­های مجازی به دانشجویان و اعضای هیات علمی ارائه کرد.

 سپس مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه گزارشی از نظرسنجی تهیه شده از کاربران در استفاده از بسترهای مجازی موجود در دانشگاه را به سمع حضار در جلسه رساند.

در پایان نیز بررسی مقایسه­ ای استخراج شده فی مابین این بسترها ارائه شد تا بر اساس نظر شورا برای استفاده از بستر یا بسترهای مناسب برای ارائه محتوای آموزشی و وبینارها انتخاب شود.

 آقای دکتر جهانشیر، مشاور معاون آموزشی دانشگاه با اشاره بر اهمیت مسائل فنی در اجرا گفت: ما نباید فقط بر اساس نظرات ارائه شده در خصوص آموزش در کلاس­ های مجازی تصمیم بگیریم، بلکه می بایست اصل سهولت استفاده برای کاربران در سطوح مختلف دانشجو، استاد و کارشناسان را در نظر بگیریم.

آقای دکتر حسین نژاد، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی در خصوص گزارش ارائه شده توسط این مرکز گفت: دادن اطلاعات سیستماتیک یکی از وظایف EDC است تا مسئولین بتوانند در تصمیم ­گیری­ ها از اطلاعات بیشتری استفاده ببرند.

 وی یادآور شد: نکته مهم در انتخاب یک بستر مناسب مجازی در نظر گرفتن همه قابلیت‌ها و جزئیات است.

آقای دکتر مرعشی، سرپرست دانشکده مجازی و مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ضمن تشکر از همکاران معاونت آموزشی در زمان بحران کرونا اعلام کرد: یکی از مواردی که باید برای آن نیز تصمیم گیری شود شفاف سازی در خصوص صاحبان هریک از بخش­ های فرآیند ارائه آموزش های مجازیست.

وی در ادامه افزود: لازم است علاوه بر استفاده از بستر BigBlueButton، بسترهای اسکای روم و Adobe Connect به‌صورت یک راهکار پشتیبان در نظر گرفته شود.

در پایان آقای مهندس محسنی به برخی نکات که در استفاده از بسترهای مجازی می بایست مد نظر قرار گیرد اشاره کرد و گفت: وجود بخشنامه‌های بالادستی، تأمین امنیت و نگرانی نفوذ به سیستم و نفوذ به شبکه‌های زیرساختی دانشگاه، میزان نیازمندی به دو طرح جهت آموزش‌های آنلاین برای اینترنت با سرعت‌بالا و اینترنت با سرعت‌پایین، نصب دو سرور داخلی و بین‌المللی را نکات مهمی دانست و به ارائه گزارش تجربیات دانشگاه تهران در خصوص BBB پرداخت.

در این جلسه مقرر شد:

  1. سروری جهت راه اندازی BigBlueButton خریداری شود.
  2. کارهای مربوط به مدیریت کاربران به عهده دانشکده مجازی خواهد بود.
  3. فیلم‌های آموزشی برای آگاه‌سازی انتخاب بستر آموزش تهیه شود.
  4. خریداری اکانت اسکای روم به‌صورت ماهیانه تا پایان شهریور تمدید شود.
  5. نصب دو نسخه BigBlueButton در دانشگاه با دسترسی داخلی و خارجی انجام شود.
  6. بازخوردها از کلاس‌های برگزارشده از طریق اسکای روم و BigBlueButton جمع‌آوری شود.
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 156881
کلمات کلیدی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *