دومین جلسه شورای مدیران حوزه آموزش در سال 97 برگزار گردید
گالري تصاوير
دومين جلسه شوراي مديران حوزه معاونت آموزشي در روز شنبه 23 تير ماه از ساعت 14 در سالن شوراي اين معاونت برگزار گرديد. اين نشست با مراسم تكريم و معارفه مديران جديد و پيشين مركز آموزش مهارتهاي حرفهاي و دفتر آموزش مداوم دانشگاه آغاز گرديد. در ابتدا دكتر سهرابپور تلاشهاي دكتر گتميري در دوره تصدي اين پست را خاطرنشان كرده و از زحمات ايشان براي راه اندازي مركز آموزش مهارتهاي حرفهاي دانشگاه قدراني نمودند و يادآور شدند اين مراسم به منظور يادآوري و قدرداني از تلاشهاي ايشان در ساليان خدمت در دانشگاه است و معاونت آموزشي از وجود ايشان همچنان بهره خواهد برد.
در ادامه كارشناسان دفتر آموزش مداوم دانشگاه مراتب سپاس خود را از دوره كاري تحت مديريت صادقانه ايشان كه دوره كاري پويا و پرثمر بود، به عمل آوردند و اظهار اميدواري نمودند بتوانند در ادامه نيز خدمات شايستهاي به دانشگاه ارائه نمايند.
سپس دكتر سليماني به عنوان مدير جديد مركز آموزشهاي مهارتي و حرفهاي و دفتر آموزش مداوم از اعتماد معاونت آموزشي جهت سپردن اين مسئوليت به ايشان تشكر كرده و اظهار اميدواري نمودند كه به ياري ساير همكاران بتواند مسير ايجاد شده توسط جناب آقاي دكتر گتميري را با قوت ادامه دهند.
قسمت اول جلسه با اهداي يادبود به دكتر گتميري و ابلاغ دكتر سليماني و گرفتن عكس يادگاري به پايان رسيد و نشست مديران وارد دستور جلسه گرديد.
بر اساس دستور جلسه شورا دكتر جهانشير مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه گزارش كوتاهي از اقدامات انجام شده در راستاي آييننامههاي سه گانه ارزشيابي ارائه نمودند و از اعضاي حاضر در جلسه خواستند با توجه به تصويب آييننامهها و شيوه نامه هاي مربوطه در خصوص نحوه اجرايي سازي فرايند ارزشيابي و متولي اين امر اعلام نظر نمايند كه پس از اعلام نظرات و در نظر گرفتن آراء حداكثري مقرر شد كميته اي تحت عنوان كميته ارزشيابي در معاونت آموزشي تشكيل و در جلسات اين كميته اجراي فرايند و ساز و كار اجرايي آن بررسي گردد.
سپس دكتر حسين نژاد رئيس مركز آزمونهاي دانشگاه از اقدامات اين مركز در هفتههاي اخير براي راه اندازي سيستم الكترونيك طراحي سوال گزارشي ارائه و بيان نمودند با توجه به عدم تامين شبكه و امكانات لازم جهت بارگذاري سوالات طراحي شده از بيرون دانشگاه در نرم افزاز طراحي سوال براي آزمون ارتقاء و گواهينامه امسال بارگذاري سوالات از همان محل قرنطينه (دانشكده پزشكي) به صورت آفلاين توسط تايپيست و با نظارت دبير و ناظر رشته در سامانه فراديد انجام و در نهايت دفترچه توليد شد. طبعاً مشكلات جزئي با توجه به حجم گسترده كار در نرم افزار وجود داشت، كه با تجارب به دست آمده رفع خواهد شد. وي اعلام كرد با توجه به رايزني هاي به عمل آمده با دانشكده پزشكي انشاءا... در طراحي سوالات آزمونهاي جامع علوم پايه يا پيش كارورزي سال جاري از آنجا كه زيرساختهاي لازم نيز تامين شده است از نرم افزار به صورت آنلاين استفاده خواهد شد.
دكتر شكوهي نژاد سرپرست مركز امور هيات علمي معاونت آموزشي نيز اعلام كردند براي بازبيني سيستم شعاع نظرات مديران محترم گروه هاي آموزشي و هيات رئيسه دانشكدهها جمع آوري و جلسات كارشناسي متعددي تحت مديريت حوزه آموزش به منظور بازبيني سيستم و اعمال نظرات جمع آوري شده برگزار گرديد و به اميد خدا تا پايان مرداد ماه نسخه بازبيني شده آماده بهره برداري اوليه خواهد بود.
دكتر قنبري مسئول دبيرخانه تحول و نوآوري در آموزش علوم پزشكي دانشگاه هم خلاصهاي از اقدامات انجام شده از ابتداي سال در راستاي اجرايي سازي بستههاي تحول در دانشگاه و منطقه آمايشي ده ارائه كردند. اين اقدامات شامل انتصاب متوليان بستهها، تشكيل كارگروههاي تخصصي، تشكيل جلسات در سطوح مختلف منطقهاي و دانشگاهي با حضور كارشناسان و معاونين آموزشي دانشگاهها، تكميل گزارشات سه ماهه اول برنامه عملياتي و تشكيل جلسات با وزارت بهداشت به منظور راهبري هرچه بهتر امور دبيرخانه منطقه ده بود.
در بخش ديگر جلسه، دكتر اسكندري مدير امور عمومي حوزه معاونت از راه اندازي ميز خدمت معاونت خبر دادند و اين اقدام را در بلند مدت و با كارشناسي بيشتر بسيار موثر دانسته و بيان كردند كه براي كليه فرايندهاي حوزه آموزش به ويژه فرايندهاي پر مراجعه ليست و بروشورهاي لازم تهيه شده تا در اختيار مراجعه كنندگان قرار گيرد.
عكس:محمدحسين رضايي
خبر: آزاده اشتياقي
ارسال به دوستان