دوازدهمین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برگزار شد
شیوه نامه رسیدگی به سوءرفتار حرفه ای فراگیران و سوءرفتار اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی در شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مطرح و به تصویب رسید.
دوازدهمین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شنبه 10 آبان 99 با حضور اعضای جلسه به صورت مجازی برگزار و موارد به شرح ذیل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مطابق جلسات پیشین شورای آموزشی، پیش از شروع جلسه مسائل و مشکلات آموزشی و دانشجویی از سوی معاونین آموزشی دانشکده ها مطرح و توسط مدیران آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به سوالات پاسخ داده شد.
دکتر ستارزاده، معاون امور هیات علمی دانشکده پزشکی درباره شیوه نامه رسیدگی به سوءرفتار حرفه ای فراگیران پزشکی و سوء رفتار اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی اظهار کرد: به دلیل موقعیت حرفه ای سلامت و ضرورت حفظ اعتماد بیماران و جامعه، رعایت بالاترین استانداردهای رفتاری توسط پزشکان، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به همین دلیل دانشکده پزشکی ضمن تقویت محیط حرفه ای و رفع موانع رفتار حرفه ای، نسبت به جلوگیری از بروز سوءرفتارهای حرفه ای در فراگیران پزشکی مسئول است.
وی ادامه داد: امکان لغزش حرفه ای در شرایط دشوار اجتناب ناپذیر است اما بازخورد موثر و محترمانه می تواند در اصلاح و جلوگیری از تکرار آن موثر باشد. بدین منظور لازم بود شیوه نامهای تدوین گردد بر این اساس شیوه نامه های لازم در دانشکده پزشکی تدوین شد و تمامی موارد حقوقی آن نیز بررسی شده و در نهایت به تصویب هیات رئیسه دانشکده رسید در حال حاضر ضروری است شیوه نامه در سطح دانشگاه اطلاع رسانی شود.
معاون آموزشی دانشگاه، دکتر سهراب پور در این خصوص نیز گفت: بحث پروفشنالیسم و برخورد با آن چالش جهانی و تاریخی است و در محیط بالینی و هیات علمی شدت و نمود این مساله بیشتر به چشم میخورد. اقدام انجام شده در دانشکده پزشکی کاری بسیار ارزشمند است و در کشور نظیر ندارد.
شیوه نامه پیشنهادی در جلسه شورای آموزشی دانشگاه مصوب و مقرر شد در اسرع وقت جهت طرح در هیات رئیسه دانشگاه ارسال شود.
در قسمت دوم جلسه موضوع همکاری گروه های بالینی پزشکی با سایر دانشکده ها که در جلسه قبلی شورا نیز طرح موضوع شده بود و پیشنهاد برگزاری کلاس های آموزشی مقطع Undergraduate به صورت مجازی از سوی دانشکده پزشکی مطرح شد.
پیشنهاد مطرح شده بدین قرار بود که، اساتید معرفی شده از سوی گروه های آموزشی بالینی نسبت به تهیه محتوای مجازی مطابق با کوریکولوم آموزشی هر رشته اقدام نمایند و محتوای تولید شده در اختیار دانشکده های، گروه های آموزشی مربوطه و دانشجویان قرار گیرد و در نهایت جهت رفع اشکال و پاسخ به پرسش های دانشجویان به ازاء هر واحد درسی یک جلسه حضوری نیز برگزار گردد.
این پیشنهاد در قالب دستورالعمل به تائید شورای آموزشی دانشگاه رسید.
سپس درخواست تاسیس و راه اندازی رشته هماتولوژی آزمایشگاهی و علوم انتقال خون در مقطع دکتری تخصصی PhD و جذب 3 دانشجوی دکترای هماتولوژی توسط معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی دکتر نباتچیان مطرح و مورد موافقت شورا قرار گرفت.
در انتهای جلسه نیز تقاضای راه اندازی دوره فلوشیپ طب سالمندان در بیمارستان ضیائیان از سوی معاون تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی مطرح شد، دکتر لباف، عنوان کرد: این کوریکولوم در وزارتخانه مصوب شده است و طول این دوره 15 ماه خواهد بود.
وی ادامه داد: این دانشکده درخواست پذیرش دانشجو به صورت دستیار فلوشیپ را دارد و تمام فرایند ها در بیمارستان و دانشکده بررسی شده و از آنجا که زیر ساخت های فیزیکی و فرآیندی فراهم است و دانشگاه از نیروی انسانی متبحر در این رشته بهره می برد می توانیم این دوره را در دانشگاه راه اندازی کنیم.
شورای آموزشی دانشگاه به دلیل نوپا بودن رشته و فقدان تجربه مشابه در سطح کشور، با راه اندازی دوره و جذب 2 نفر در سال موافقت کرد.
ارسال نظر