• تاریخ انتشار : 1391/10/03 - 00:18
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 70
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تسهیل فرآیند ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاهها در رابطه با دانش پژوهی آموزشی

طي بخشنامه‌اي از سوي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به رؤساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور، فرآيند ارتقاي اعضاي هيات علمي دانشگاهها تسهيل شد. براساس بخشنامه اخير وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي، فرايند ارتقاي اعضاي هيات علمي تسهيل شد و مقرر شد: «امتياز مكتسبه از بند 6-1 تا 30% امتيازات شرطي ماده 2 (5 و 15 امتياز شرطي مقالات و 15 و 25 امتياز شرطي كل ماده 2 به ترتيب براي استادياران و دانشياران) قابل محاسبه ‌باشد. لازم است ارزيابي اين بند به طور كامل و مطابق با آيين‌نامه انجام شده و طبعاً فقط فعاليتهايي امتياز كسب خواهند كرد كه تمام معيارهاي لازم را داشته باشند، بديهي است اين بند در ماده 1، موقعيت شرطي نخواهد داشت و در صورتي كه متقاضي ارتقاء، از اين ماده امتيازي كسب كرده باشد، براساس ساير مستندات مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد».

متن كامل بخشنامه وزير بهداشت، درمان وآموزش پزشكي به روساي دانشگاههاي علوم پزشكي به شرح زير است:

آيين‌نامه ارتقاي اعضاي هيأت علمي كه در سال گذشته بازنگري و ابلاغ گرديد در ماده 1 حاوي بند شرطي جديدي تحت عنوان «دانش‌پژوهي آموزشي» است. اين بند كه براساس مستندات قوي نظري توسط گروه بازنگري پيشنهاد شد مبتني بر نظريه بسط دانش‌پژوهي است كه براساس آن توفيق در عرصه دانش به تحقيقات صرف محدود نمي‌گردد و شامل عرصه‌هاي آموزش، كاربرد و يكپارچه‌سازي نيز مي‌باشد. با توجه به مشكلات متعددي كه در اجراي اين بند در طول يك سال گذشته در تمام دانشگاهها رخ داده است و به منظور تسهيل فرآيند ارتقا، براي متقاضيان، بدين وسيله اجازه داده مي‌شود تا پايان سال 1389 به صورت ذيل اقدام گردد:

امتياز مكتسبه از بند 6-1 تا 30% امتيازات شرطي ماده 2 (5 و 15 امتياز شرطي مقالات و 15 و 25 امتياز شرطي كل ماده 2 به ترتيب براي استادياران و دانشياران) قابل محاسبه مي‌باشد. لازم است ارزيابي اين بند به طور كامل و مطابق با آيين‌نامه انجام شده و طبعاً فقط فعاليتهاي امتياز كسب خواهند كرد كه تمام معيارهاي لازم را داشته باشند، بديهي است اين بند در ماده 1 موقعيت شرطي نخواهد داشت و در صورتي كه متقاضي ارتقاي از اين ماده امتيازي كسب ننموده باشد براساس ساير مستندات مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد».با اجراي روش فوق جايگاه اين بند مترقي در آيين‌نامه ارتقاء كه از مهمترين نقاط بازنگري اخير است حفظ شده و فرصتي بي‌نظير براي توسعه همه جانبه آموزش ايجاد مي‌گردد. درباره روند اجراي اين بند در سال‌هاي بعد براساس ارزيابي در پايان سال آينده تصميم‌گيري خواهد شد.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 153829
کلمات کلیدی
معاونت آموزشی  دانشگاه
تهیه کننده:

معاونت آموزشی دانشگاه