بیانیه دومین همایش کشوری کاربرد یادگیری الکترونیکی در آموزش پزشکی
به نام خداوند بخشاينده مهربان
دومين همايش كشوري كاربرد يادگيري الكترونيكي در آموزش پزشكي در روزهاي 9 و 10 بهمن ماه برگزار شد. از تمامي شركت كنندگان گرامي و دست اندركاران برگزاري همايش كه ما را در برگزاري هر چه بهتر آن ياري كردند صميمانه قدرداني مي كنيم.
اسلايدهاي سخنراني ها و كارگاه ها متعاقبا در همين سايت قرار داده خواهد شد.
بيانيه پاياني همايش به شرح زير است:
بسمه تعالي
دومين همايش كشوري كاربرد يادگيري الكترونيكي در علوم پزشكي
بيانيه همايش
دومين همايش كاربرد يادگيري الكترونيكي در علوم پزشكي در روزهاي نهم و دهم بهمن ماه 87 توسط واحد آموزش از راه دور مركز مطالعات و توسعه آموزش در علوم پزشكي دانشگاه، در تالار امام بيمارستان امام خميني (ره) برگزار شد. در اين همايش تمامي امور ثبت نام، پذيرش و داوري مقالات از طريق سايت همايش در اينترنت انجام شده و از بين 220 مقاله ارسالي، 19 مقاله سخنراني، 39 پوستر و 45 مقاله براي چاپ در كتاب همايش انتخاب شدند. 5 سخنراني جامع توسط صاحبنظران امر در كشور و پانل معرفي مراكز آموزش الكترونيكي و از راه دور دانشگاههاي علوم پزشكي كشور از ديگر بخشهاي دومين همايش بود. در پايان همايش نيز سه كارگاه زير براي 80 نفر از متقاضيان برگزار شد.
محورهاي همايش عبارت بودند از: نيازسنجي در يادگيري الكترونيكي، طراحي آموزشي در يادگيري الكترونيكي، فرآيند «ياددهي- يادگيري» در يادگيري الكترونيكي، تدوين محتوا در يادگيري الكترونيكي، ارزشيابي در يادگيري الكترونيكي، مديريت آموزشي در يادگيري الكترونيكي، نرم افزارهاي يادگيري الكترونيكي، ارائه تجربيات دانشگاه هاي علوم پزشكي در زمينه يادگيري الكترونيكي و ...
موارد زير در همايش مورد توجه قرار گرفت:
1- بر ارائه كارهاي اجرا شده در سطح كشور در اين همايش و ارتقاي يادگيري الكترونيكي از مباحث تئوري به پروژههاي عملي و ارائه خدمات به جامعه پزشكي كشور تاكيد شد.
2- شركتكنندگان بر لزوم نظارت و دخالت بيشتر متخصصين آموزش بر امور فني و نرمافزاري و اهميت طراحي آموزشي بر اساس استانداردهاي جهاني -قبل از برنامهنويسي رايانهاي- تاكيد كردند.
3- با توجه به تواناييهاي موجود در كشور و تجربيات موفق يادگيري الكترونيكي در دانشگاههايي مانند علوم پزشكي تهران، مشهد و تبريز و ...، از دانشگاههاي علوم پزشكي كشور درخواست شد تا از ارائه متون مختلف از طريق اينترنت، بدون رعايت اصول تدوين محتوا در يادگيري الكترونيكي، و قراردادن نامهاي چون E-learning و ... بر آن اجتناب شود. زيرا اگرچه اين آموزشها در گذشته قدم مثبت به شمار ميرفته، ولي امروزه ديگر جايي در اين مقوله علمي گسترده ندارد.
4- شركتكنندگان خواستار حمايت بيشتر مادي و معنوي مسوولين محترم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و نيز مسوولين محترم دانشگاههاي علوم پزشكي كشور به عنوان مهمترين راهكار توسعه يادگيري الكترونيكي در كشور شدند.
5- شركتكنندگان بر لزوم همكاريهاي بيشتر علمي و عملي بين دانشگاههايي كه در اين زمينه فعال هستند تاكيد كردند و در مورد تشكيل كنسرسيوم كشوري يادگيري الكترونيكي در علوم پزشكي به توافق رسيدند.
6- حاضرين بر اهميت قوانين و مقررات مرتبط با يادگيري الكترونيكي تاكيد كردند.
7- شركتكنندگان بر گسترش آموزش مداوم اينترنتي مطابق با اصول يادگيري الكترونيكي تاكيد كرده و خواستار تفويض اختيار اعطاي امتيازات آموزش مداوم اين برنامهها به دانشگاههاي توانمند در اين زمينه شدند.
8- شركتكنندگان بر لزوم رعايت حق مالكيت معنوي و جلوگيري از كپي برداري بدون مجوز تاكيد كردند.
9- شركتكنندگان در همايش از رئيس و معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي تهران به خاطر حمايت بيدريغ خود از برگزاري اولين و دومين همايش قدرداني كردند.
10- در پايان نيز از دانشگاه علوم پزشكي تهران در پايه گذاري و برگزاري همايشهاي كاربرد يادگيري الكترونيكي در علوم پزشكي تقدير و تشكر به عمل آمده و برگزاري سالانه اين همايش در دستور كار قرار گرفت و بنا بر پيشنهاد دانشگاه علوم پزشكي تهران، مقرر شد تا سومين همايش كشوري در سال 1388 در دانشگاه علوم پزشكي مشهد برگزار شود.
ارسال به دوستان