• تاریخ انتشار : 1394/10/14 - 11:15
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 68
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بازدید دکترجلیلی از آزمایشگاه آموزشی دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی

معاون آموزشي دانشگاه: كمبود فضاي آزمايشگاهي آموزشي دغدغه من است معاون آموزشي دانشگاه از بخش‌هاي مختلف آزمايشگاه آموزشي دانشكده فناوري‌هاي نوين پزشكي ديدن كرد.

دكتر جليلي معاون آموزشي دانشگاه را در بازديد روز شنبه 12 دي‌ماه 94 دكتر قاضي خوانساري مدير تحصيلات تكميلي دانشگاه، دكتر احمديان رييس دانشكده فناوري‌هاي نوين پزشكي و هيئت‌رئيسه دانشكده فناوري‌هاي نوين پزشكي همراهي كردند.
در اين بازديد ابتدا دكتر قنبري معاون آموزشي دانشكده فناوري‌هاي نوين پزشكي در خصوص راه‌اندازي كارگاه‌هاي آموزشي توضيحاتي داد و گفت: صرفه‌جويي در منابع انساني، صرفه‌جويي در منابع مالي، مدون شدن، شفاف شدن برنامه آموزشي و مهارت افزايي از مزاياي اين كارگاه‌ها است.
وي در ادامه افزود: با توجه به هدف اصلي اجراي كارگاه‌ها كه پوشش دهي و ارائه بهينه واحدهاي عملي آزمايشگاهي بود، در ابتدا كوريكولوم هاي آموزشي رشته‌هاي تحصيلي دانشكده موردبررسي قرارگرفته و عناوين مشابه با يكديگر ادغام شدند به‌اين‌ترتيب مجموعاً تعداد 41 واحد درسي عملي غيرمشابه دركل دروس ارائه شونده در دانشكده براي برگزاري كارگاه موردبررسي و برنامه‌ريزي قرار گرفت.
معاون آموزشي دانشكده به نحوه طراحي برنامه‌ريزي كارگاه‌ها اشاره كرد و گفت: با درنظرگرفتن شمار ورودي‌هاي هرسال، تعداد دانشجويان واجد شرايط اين دانشكده براي شركت در كارگاه‌هاي مختلف در حدود 565 دانشجو است. در اين مرحله تعداد 38 عنوان كارگاه براي اجرا به تاييد رسيد. با احتساب تكرار بعضي از كارگاه‌ها تعداد حدود 60 كارگاه آموزشي براي يك دوره (معادل يك سال تحصيلي) برنامه‌ريزي‌شده است.
وي افزود: به‌منظور ارتقاء سطح كيفي سنجش ميزان رضايت‌مندي شركت‌كنندگان، فرم نظرسنجي طراحي‌شده و در پايان كارگاه‌ها در اختيار دانشجويان براي گرفتن نظرات ايشان قرارمي گيرد.
همچنين، كارگاه‌هاي آموزشي با توجه برنامه‌ريزي انجام‌شده طبق ليست ارائه‌شده درسايت از تاريخ 4 مهر 94 كارگاه‌هاي آموزشي با حمايت معاونت محترم آموزشي دانشگاه شروع به كاركرد.
دكتر قنبري اظهار داشت: طي مكاتباتي كه با معاونت آموزشي دانشگاه انجام پذيرفت ظرفيت مازاد كارگاه‌هاي آموزشي به مراكز دانشكده‌ها اعلام و نسبت به ثبت‌نام دانشجويان متقاضي شركت در كارگاه‌هاي آموزشي از ساير دانشكده‌ها اعم از دانشكده علوم تغذيه رژيم‌شناسي، دانشكده پزشكي، دانشكده پيراپزشكي، مركز تحقيقات جراحي سينا (به تعداد 16 نفر) اقدام لازم صورت گرفت برنامه و زمان حضور در اين كارگاه‌ها به متقاضيان اعلام شد.
وي در پايان سخنان خود گزارشي از كارگاه‌هاي برگزارشده ارائه داد و گفت: 3 دوره كارگاه سنتز مواد سرمهندسي بافت مشخصه يابي، 4 دوره كارگاه كشت سلولي، 2 دوره كارگاه HPLC، 2 دوره كارگاه استخراج و تمايز سلول‌هاي بنيادي، 3 دوره كارگاه كشت باكتري وفرمنتيشن، 2 دوره كارگاه GC، 2 دوره كارگاه كار با Spectrophotometer و برگزاري اولين دوره كارگاه استخراج DNA را نيز داشتيم.
در ادامه اين جلسه دكتر جليلي، گفت: پيشنهادي كه در اواخر سال گذشته در دانشكده مطرح شد براي من ايده جالبي بود. كمبود فضاي آزمايشگاهي آموزشي دغدغه من و دوستان در دانشكده بوده و بارها در اين مورد صحبت شده كه دانشجويان تحصيلات تكميلي فقط كلاس‌هاي تئوري دارند و حتي كارهاي عملي را هم به شكل تئوري در كلاس انجام مي‌دهند كه اين صورت خوشي براي دانشگاه ندارد.
وي در ادامه افزود: خوشبختانه با تلاش و همكاري دوستان اين كارگاه‌ها راه‌اندازي شد و اميدوارم با برنامه‌ريزي مناسبي كه انجام‌گرفته اين كارگاه‌هاي آموزشي خوبي پيش برود و از حداكثر منابع به‌صورت مطلوب استفاده شود.
معاون آموزشي دانشگاه گفت: من فكر مي‌كنم يك ارتباط جدي بايد بين اين كارگاه‌ها و دروس ايجاد شود و اين امر در مستقر شدن اين برنامه و تبديل‌شدن آن به يك مطالبه آموزشي خيلي كمك‌كننده هست و از حالت كارگاه اختياري درآمده به قسمتي از برنامه مدون آموزشي تبديل مي‌شود كه در تحصيلات تكميلي كه لازمه استمرار و استقرار اين موضوع هست.
دكتر جليلي ابراز اميدواري كرد و افزود: ان‌شاءالله اين كار به‌خوبي در دانشكده فناوري‌هاي نوين و ديگر دانشكده‌ها انجام شود و تأكيد من اين است كه اين كارگاه‌ها بايد ازنظر سطح كيفي و ميزان موفقيت ارزشيابي شود؛ و چون اين كارگاه‌ها بخشي از واحدهاي درسي الزامي دانشجويان است بايد ترتيبي اتخاذ شود كه در ارزيابي نهايي دانشجويان نيز وارد شود.
در پايان دكتر جليلي و دكتر احمديان و هيئت‌رئيسه دانشكده از بخش‌هاي مختلف آزمايشگاه ديدن كردند.



  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 154258
کلمات کلیدی
معاونت آموزشی  دانشگاه
تهیه کننده:

معاونت آموزشی دانشگاه