استقبال گسترده ی دانشکده های دانشگاه از کارگاه برنامه ریزی آموزشی مبتنی بر توان مندی
پس از برگزاري مراسم افتتاحيه و معارفه، دكتر عظيم ميرزازاده مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي دانشگاه، ضمن ايراد سخناني در خصوص «كليات برنامهريزي آموزشي»،به بيان گامهاي طراحي برنامه آموزشي با توجه به الگوي هاردن پرداختند.
سپس ضمن پاسخ به پرسشهاي اعضاي هيأت علمي مدعو، هر يك از موارد طرح شده در سخنراني، تبيين و تشريح شد. در بخش بعدي كارگاه، دكتر گندمكار، نكاتي را در خصوص «اصول و روند نگارش توانمنديهاي دانشآموختگان»، بيان كرده و در فرصت پيشبيني شده براي مباحثه و تبادل نظر با شركتكنندگان، ضمن تمركز بر نكات و موضوعات داراي ابهام، به پرسشهاي شركتكنندگان، پاسخ داد.
در ادامه به منظور تعميق موارد آموزش داده شده، گروههايي متشكل از شركتكنندگان در قالب چهار كار گروهي تعريف شده، با چگونگي تدوين توانمنديهاي دانشآموختگان و برنامهريزي آموزشي مبتني بر توانمندي آشنا شدند و ضمن تجربه فرايندي تعاملي و مشاركتي با امكان بحث و تبادل نظر با ساير اعضاي گروه و مدرسين كارگاه، فرايند تدوين توانمنديهاي دانشآموختگان دوره پزشكي عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران، مورد نقد و بررسي قرار گرفت.
چگونگي اجراي طرح توسعه آموزش مربوط به تدوين توانمنديهاي دانشآموختگان، موضوع مهم ديگري بود كه در كار گروهي چهارم، به آن پرداخته شد.
سخن پاياني كارگاه نيز، به بيان مطالبي با «عنوان برنامهريزي آموزشي مبتني بر توانمندي: از حرف تا عمل» اختصاص داشت كه توسط محبوبه مافينژاد ارائه شد. در پايان كارگاه نيز، مدير مركز ضمن جمع بندي مطالب، به پرسشهاي حاضران پاسخ دادند.
گالري تصاوير
ارسال به دوستان