• تاریخ انتشار : 1393/04/08 - 10:59
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 79
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

استقبال گسترده ی دانشکده های دانشگاه از کارگاه برنامه ریزی آموزشی مبتنی بر توان مندی

كارگاه برنامه­ريزي آموزشي مبتني برتوان­مندي، با حضور جمع كثيري از مديران و مسؤولان دست­اندركار آموزش و به­ويژه بازنگري برنامه­هاي درسي دانشكده­ها، در روزچهارشنبه مورخ ۲۱خرداد ماه، از ساعت8:00 تا 16:00، در سالن اجلاس واقع در طبقه نهم ساختمان ستاد مركزي دانشگاه، برگزار شد.

  پس از برگزاري مراسم افتتاحيه و معارفه، دكتر عظيم ميرزازاده مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي دانشگاه، ضمن ايراد سخناني در خصوص «كليات برنامه­­ريزي آموزشي»،به بيان گام­هاي طراحي برنامه آموزشي با توجه به الگوي هاردن پرداختند.
سپس ضمن پاسخ به پرسش­هاي اعضاي هيأت علمي مدعو، هر يك از موارد طرح شده در سخنراني، تبيين و تشريح شد. در بخش بعدي كارگاه، دكتر گندمكار، نكاتي را در خصوص «اصول و روند نگارش توان­مندي­هاي دانش­آموختگان»، بيان كرده و در فرصت پيش­بيني شده براي مباحثه و تبادل نظر با شركت­كنندگان، ضمن تمركز بر نكات و موضوعات داراي ابهام، به پرسش­هاي شركت­كنندگان، پاسخ داد.
در ادامه به منظور تعميق موارد آموزش داده شده، گروه­هايي متشكل از شركت­كنندگان در قالب چهار كار گروهي تعريف شده، با چگونگي تدوين توان­مندي­هاي دانش­آموختگان و برنامه­ريزي آموزشي مبتني بر توان­مندي آشنا شدند و ضمن تجربه فرايندي تعاملي و مشاركتي با امكان بحث و تبادل نظر با ساير اعضاي گروه و مدرسين كارگاه، فرايند تدوين توان­مندي­هاي دانش­آموختگان دوره پزشكي عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران، مورد نقد و بررسي قرار گرفت.
چگونگي اجراي طرح توسعه آموزش مربوط به تدوين توان­مندي­هاي دانش­آموختگان، موضوع مهم ديگري بود كه در كار گروهي چهارم، به آن پرداخته شد.
سخن پاياني كارگاه نيز، به بيان مطالبي با «عنوان برنامه­ريزي آموزشي مبتني بر توان­مندي: از حرف تا عمل» اختصاص داشت كه توسط محبوبه مافي­نژاد ارائه شد. در پايان كارگاه نيز، مدير مركز ضمن جمع ­بندي مطالب، به پرسش­هاي حاضران پاسخ دادند
.


گالري تصاوير

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 154067
کلمات کلیدی
معاونت آموزشی  دانشگاه
تهیه کننده:

معاونت آموزشی دانشگاه