پیام تبریک معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت روز داروساز

دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه در پیامی پنجم شهریور ماه، زاد روز حکیم فرزانه محمد بن زکریای رازی و روز داروساز را به جامعه داروسازان، اساتید و دانشجویان رشته داروسازی تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی متن این پیام بدین شرح است:

پنجم شهریورماه زادروز دانشمند بزرگ مشرق زمین حکیم زکریای رازی شیمیدان و داروساز بزرگ ایرانی فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به مسئولیت خطیر و مهم جامعه داروسازان در نظام سلامت کشوراست.

دارو و داروسازی در تکمیل فرایند درمان و سلامت بیماران نقشی بی بدیل و جایگاه ویژه ای دارد. نقشی که هم در تولید و تأمین دارو و هم در زمینه ارتقای سطح سلامتی و بهبود کیفیت زندگی مردم تعریف شده و بدون ایفای مطلوب آن، خدمات سلامت ناقص خواهد ماند.

داروسازان ایرانی با کوشش جهادی و عالمانه خود در جهت خودکفایی تولیدات دارویی و عدم نیاز به داروهای خارجی باعث اقتدار کشور و نیز دلگرمی مردم به خدمات سلامت شده اند. به طوری که کمیت و کیفیت داروهای تولید شده درشرکت ها و کارخانه های داروسازی ایرانی کمتر از مشابه خارجی نیست و در شرایط کنونی جامعه، دوران  مدیریت و مقابله  با ویروس کرونا، داروسازان تمام قد وارد میدان شدند و نقشی بسیار ارزنده در مبارزه با این بیماری منحوس را ایفا نمودند که جای تقدیر و سپاسگزاری است .

اینجانب ضمن تبریک روز بزرگداشت مقام داروساز به جامعه داروسازان بویژه اساتید، دانشجویان محترم رشته داروسازی و داروسازان شاغل در دانشگاه علوم پزشکی تهران ، عاقبت به خیری، سلامتی و توفیقات علمی این عزیزان را از پروردگار یکتا خواستارم.

آذر  شهبازی
تهیه کننده:

آذر شهبازی

Enter your desired term to search
Theme settings