پنجمین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برگزار شد

shora

پنجمین نشست جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شنبه 19 تیر ۱۴۰۰ با حضور اعضای جلسه به صورت مجازی تشکیل شد

در ابتدای جلسه مطابق جلسات پیشین شورای آموزشی، پیش از شروع جلسه مسائل و مشکلات آموزشی و دانشجویی از سوی معاونین آموزشی دانشکده ها مطرح و توسط مدیران آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه راه کارهای لازم ارائه شد.

دکتر ضیایی معاون آموزشی پردیس بین الملل دانشگاه، کوریکولوم پیشنهادی دانشکده پرستاری و مامایی جهت راه ­اندازی مقطع کارشناسی ارشد Nursing Informatics (به صورت کاملا مجازی و آنلاین) جهت متقاضیان بین­ الملل را مطرح کرد و گفت: این دوره به صورت آنلاین برای دانشجویان غیرایرانی دارای مدرک مرتبط برگزار خواهد شد.

دکتر سهراب پور، معاون آموزشی دانشگاه نیز در این خصوص گفت: این رشته بسیار مهم و در دنیا بسیار کاربرد دارد و می بایست از این فرصت مغتنم استفاده کرد.

پس از تبادل نظر اعضای جلسه کوریکولوم مذکور مصوب گردید.

سپس دکتر علیزاده مسئول واحد توانمندسازی آموزشی اعضای هیات علمی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه گزارشی از بازنگری صورت گرفته در سند جامع توانمند سازی اعضای هیات علمی ارائه کرد و گفت: مطابق با الزامات وزارتخانه، در سند جامع توانمندسازی اعضای هیات علمی اصلاحاتی انجام شد و یکی از تغییرات ایجاد شده در سند مذکور که منجر به ارتقای استادیاری به دانشیاری می شود، شرکت در دوره مهارت های آموزشی پایه (دوره یادگار) است. همچنین دانشکده  و گروه متولی برگزاری دوره کارشناسی ارشد مجازی " آموزش علوم پزشکی" و " یادگیری الکترونیکی در آموزش پزشکی" ویژه اعضای هیات علمی در تعامل با معاونت آموزشی دانشگاه موظف به انجام و پیگیری امور مربوط به اعمال کمک هزینه تحصیلی است.

وی ادامه داد: از دیگر چالش ها می توان به دریافت کمک هزینه تحصیلی معادل 25 درصد شهریه تعیین شده تا 5 ترم تحصیلی اعضای هیات علمی دانشگاه که متقاضی تحصیل در دوره های مذکور می باشند اشاره کرد، که در صورت طولانی شدن سنوات تحصیلی دانشجو بیش از حد نصاب تعیین شده، پرداخت هزینه مربوط به مابقی ترم های تحصیلی بر عهده دانشجو خواهد بود.

پس از بحث و تبادل نظر با کلیات سند موافقت گردید.

دکتر مافی نژاد مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه، ضمن ارائه گزارش از برنامه­های هفته آموزش سال 1400 دانشگاه گفت: هرساله مطابق با هفته آموزش برنامه های مختلف برگزار می شود، امسال تعداد 3497 نفر در 15 برنامه آموزشی که مجموعاً در 31 ساعت ارائه شد شرکت نمودند.

وی ادامه داد: برنامه ها به اشکال مختلف به صورت وبینار، پنل، کلینیک مشاوره، برنامه راه استاد، نشست های تخصصی و همچنین رونمایی از سامانه توانا با هدف سامان دهی به کارگاه های توانمندسازی و چهاردهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری برگزار شد.

 

در انتهای جلسه نیز موارد آموزشی و دانشجویی مطرح و مصوب گردید.

معاونت آموزشی  دانشگاه
تهیه کننده:

معاونت آموزشی دانشگاه

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Enter your desired term to search
Theme settings