سومین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در سال 1401 برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، معاونت آموزشی، سومین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ، روز شنبه 24 اردیبهشت ماه از ساعت 13:30 تا 16 با حضور معاون آموزشی دانشگاه، مدیران حوزه آموزش و معاونین آموزشی دانشکده ها در سالن حکیم ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

 

هفته آموزش دانشگاه

دکتر مافی نژاد، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه از برگزاری هفته آموزش از تاریخ 31 اردیبهشت تا 4 خرداد خبر داد. وی گفت به همت معاونت آموزشی و همکاری مرکز مطالعات کنگره هفته آموزش ویژه اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان از روز شنبه 31 اردیبهشت ماه لغایت چهارشنبه 4 خرداد ماه به صورت هیبریدی برگزار خواهد شد. این کنگره شامل سه سخنرانی کلیدی ، پنج وبینار ملی، یک وبینار بین المللی، دو پنل آموزشی، دو ژورنال کلاب آموزشی، چهار نشست تخصصی، یک TED Talk، یک کلینیک مشاوره آموزشی، دو کارگاه آموزشی یک مناظره علمی و جشنواره آموزشی خواهد بود.

مدیر مرکز مطالعات گفت با توجه به نظر معاونت آموزشی دانشگاه به منظور ایجاد روحیه شادی و نشاط قرار است مسابقه دانشجویی برگزار شود و براساس اعلام موضوع از سوی دانشکده ها دانشجویان علاقه مند نسبت به تهیه کیپ آموزشی اقدام نمایند کلیپ ها توسط هیات داوران متشکل از نمایندگان دانشکده ها بررسی و کلیپ های برگزیده در هفته آموزش مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و جوایزی از سوی معاونت آموزشی به ایشان اهدا خواهد شد.

دکتر مافی نژاد همچنین اعلام کرد در این کنگره اساتید برجسته منتخب دانشکده ها معرفی خواهد شد

 

پذیرش دانشجوی شهریه پرداز ایرانی در رشته های داروسازی و دندانپزشکی

با توجه به درخواست معاونت بین  الملل دانشگاه مبنی بر ایجاد ظرفیت پذیرش دانشجوی ایرانی شهریه پرداز در رشته های داروسازی و دندانپزشکی دکتر رضایت معاون آموزشی پردیس بین الملل گزارشی از سابقه پذیرش دانشجو در دو رشته مذکور توسط پردیس بین الملل دانشگاه مطرح کرد و گفت با توجه به عدم تکمیل ظرفیت پردیس با دانشجویان خارجی معاونت بین الملل درخواست دارد که ظرفیت خالی به دانشجویان ایرانی شهریه پرداز پذیرفته شده از طریق کنکور سراسری اختصاص داده شود.

پس از ارائه نظرات و دغدغه های اعضای شورا مقرر شد نسبت پذیرش دانشجوی خارجی و داخلی با در نظر گرفتن ظرفیت کل اعلام شده برای پذیرش دانشجوی دکترای حرفه ای در دو رشته داروسازی و دندانپزشکی مشخص شود تا در سنوات آینده نیز تعادل بین پذیرش دانشجوی داخلی و خارجی حفظ گردد و از سوی دیگر با توجه به این که آموزش این دسته از دانشجویان در دانشکده های مادر اتفاق خواهد افتاد موافقت دانشکده ها و با ذکر ظرفیت ها به تفکیک به صورت رسمی جهت دریافت مصوبات لازم از شورای گسترش وزارت بهداشت به معاونت آموزشی دانشگاه ارسال شود.

 

برگزاری ترم تابستان

استعلام دانشکده ها جهت برگزاری ترم تابستان و شرکت دانشجویان به عنوان مهمان در ترم تابستان سایر دانشگاه های علوم پزشکی مطرح شد و شورای آموزشی دانشگاه موافقت خود را مبنی بر برگزاری ترم تابستان به صورت حضوری با توجه به نیاز و اعلام دانشکده ها اعلام کرد و همچنین اعلام کرد با توجه به رعایت مقررات مربوطه و احراز شرایط مصوب منعی برای مهمانی دانشجویان دانشگاه در سایر دانشگاه ها برای ترم تابستان وجود ندارد.

 

در ادامه جلسه سایر مسائل آموزشی دانشکده ها مطرح و تصمیم گیری لازم توسط شورا صورت گرفت.

 

 

 

 

کلمات کلیدی
معاونت آموزشی  دانشگاه
تهیه کننده:

معاونت آموزشی دانشگاه

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Enter your desired term to search
Theme settings