اولین نشست شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در سال جدید شنبه 21 فروردین با حضور اعضای این جلسه به صورت مجازی تشکیل شد
در ابتدای جلسه معاون آموزشی دانشگاه دکتر سهراب پور، ضمن تبریک سال نو، گزارشی از پیک چهارم کرونا و پیشرفت های حوزه آموزش دانشگاه در راستای مجازی سازی و دروس فعال مجازی ارائه کرد.
سپس مطابق جلسات پیشین شورای آموزشی، پیش از شروع جلسه مسائل و مشکلات آموزشی و دانشجویی از سوی معاونین آموزشی دانشکده ها مطرح و توسط مدیران آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه راه کارهای لازم ارائه شد.
طراحی برنامه آموزشی ادغام یافته آموزش زبان انگلیسی توسط گروه زبان های خارجی
دکتر شب بیدار معاون آموزشی کالج بین الملل، در خصوص طراحی برنامه آموزشی ادغام یافته آموزش زبان انگلیسی توسط گروه زبان های خارجی کالج گزارشی ارائه کرد و گفت: این پروژه از آبان 95 با هدف آموزش مستمر دانشجویان از بدو ورود تا فارغ التحصیلی طراحی شده است.
در حال حاضر تسلط دانش آموختگان رشته های مختل دانشگاه به زبان های بین المللی یکی از الزامات موفقیت حرفه ای و آکادمیک آنهاست و بر این اساس، با توجه به طول تحصیل دانشجویان در رشته پزشکی عمومی و فاصله قابل ملاحظه آموزش های مستقیم از زمان فراغت از تحصیل ما را در کالج دانشگاه بر آن داشت تا اقدامی را در خصوص ارتقای تسلط فراگیران دانشگاه به زبان انگلیسی برنامه ریزی کنیم بر این اساس پیرو مذاکرات اولیه طراحی برنامه آموزشی ادغام یافته آموزش زبان انگلیسی توسط گروه زبان های خارجی انجام شد و در حال حاضر آمادگی اجرای برنامه طولی آموزش زبان انگلیسی برای دانشجویان پزشکی عمومی وجود دارد، همچنین در این راستا هماهنگی های لازم با دانشکده پزشکی و گروه های بالینی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: با توجه به ضرورت ورود دانشگاه به مجامع بین المللی لازم است دانشجویان نیز تعامل بین المللی داشته باشند.
پس از بحث و تبادل نظر بین اعضای جلسه مقرر شد کلیات برنامه مذکور در قالب طرح توسعه ای برای یکی از ورودی های جدید سال تحصیلی 1400، آماده سازی شود.
کوریکولوم پیشنهادی دکترای حرفه ای اپتومتری دانشجویان غیرایرانی
در ادامه جلسه دکتر ضیایی معاون آموزشی پردیس بین الملل، از تدوین کوریکولوم دکترای حرفه ای اپتومتری برای دانشجویان غیر ایرانی خبر داد و گفت: این کوریکولوم با همکاری دانشکده توانبخشی و انجمن اپتومتری طراحی و تدوین شده است و که پس از راه اندازی و ارزشیابی این دوره میتوان در سال های آتی برای پذیرش دانشجویان ایرانی نیز استفاده کرد.
وی ادامه داد: دانشجویان کارشناسی ورودی این رشته می توانند با گذراندن 68 واحد و با طول دوره 3 تا 4 سال در دوره دکترای حرفه ای فارغ التحصیل شوند.
پس از اظهار نظر اعضا کوریکولوم مذکور مصوب شد.
دکتر مافی نژاد نیز اصلاحیه شیوه نامه کمیته دانشجویی توسعه آموزش را مطرح و گفت: این شیوه نامه در اسفند 97 در شورای آموزشی و مصوب و تغییراتی در آن انجام شد.
وی افزود: این شیوه نامه به یافتن پتانسیل های دانشجویان برای برنامه ریزی و پیشبرد امور آموزشی و یادگیری دانشکده ها کمک کننده خواهد بود.
پس از ارائه توضیحات و تبادل نظر این شیوه نامه مصوب گردید.
شیوه نامه اجرایی تنوع بخشی به مدل های انجام پایان نامه دانشجویان غیر ایرانی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی
همچنین شیوه نامه اجرایی تنوع بخشی به مدل های انجام پایان نامه دانشجویان غیر ایرانی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی توسط دکتر غیاثوندیان، مدیر امور آموزشی دانشگاه مطرح شد و گفت: این شیوه نامه توسط معاونت آموزشی پردیس بینالملل بازنگری شده است و تمامی نقطه نظرات دانشکده ها در آن اعمال شده است.
وی پیشنهاد تشکیل کمیته ای با حضور معاونین آموزشی دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و همچنین بین الملل دانشگاه را داد تا شیوه نامه مذکور در این کمیته نهایی و سپس جهت طرح مجدد به شورای آموزشی ارجاع شود.
درخواست پذیرش دانشجو به شکل غیر متمرکز در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی
دکتر گندمکار مدیر گروه آموزش پزشکی ضمن ارائه مقدمه ای در این خصوص گفت: پذیرش دانشجو به شکل غیر متمرکز در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی در دانشگاه سبقه ای چندین ساله داشته است و پیش از این و بر اساس مصوبات سال 93 از میان اعضای هیات علمی و دانشجویان دکترای حرفه ای و استعدادهای درخشان پذیرش کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی صورت میگرفته است.
دکتر قاضی اعلام کرد: با توجه به مصوبه اخیر وزارت بهداشت و با توجه به موافقت شورای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران می تواند این دوره را به صورت آزاد و غیر متمرکز برای متقاضیان برگزار نماید.
در انتها مطابق دستور جلسه موارد مطرح و مصوب شد.
ارسال نظر