اولین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی معاونت آموزشی دانشگاه در سال 1401 برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران- معاونت آموزشی، اولین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی حوزه آموزش دانشگاه روز شنبه 27 فروردین ماه در سالن شورای حکیم با حضور معاون آموزشی دانشگاه، مدیران حوزه آموزش دانشگاه، نمایندگان ریاست دانشگاه در شورای آموزش و معاونین آموزشی دانشکده ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران- معاونت آموزشی، اولین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی حوزه آموزش دانشگاه روز شنبه 27 فروردین ماه در سالن شورای حکیم با حضور معاون آموزشی دانشگاه، مدیران حوزه آموزش دانشگاه، نمایندگان ریاست دانشگاه در شورای آموزش و معاونین آموزشی دانشکده ها برگزار شد.

دکتر علامه معاون آموزشی دانشگاه ضمن تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان به شفاف سازی در خصوص گزارش خواسته شده از دانشکده ها در زمینه لیست پایان نامه های در حال انجام در دانشکده ها پرداخت وی اعلام کرد این گزارش در راستای سیاستگذاری بهتر در امور رفاهی و معیشتی اعضای محترم هیات علمی است.

 

گزارش کلی نتایج مقایسه ای وضعیت آموزش مجازی در طی بحران کووید-۱۹ از نقطه نظر اساتید و دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی تهران

در ادامه دکتر مافی نژاد مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزشی علوم پزشکی دانشگاه گزارشی از وضعیت آموزش مجازی در طی  بحران کووید-19 از نقطه نظر اساتید و دانشجویان دانشگاه ارائه کرد و گفت این گزارش ارزشیابی مقایسه ای از وضعیت آموزش مجازی در ابتدا (نیمسال دوم 1399-1398) و بعد از گذشت دو سال (نیمسال دوم 1401-1400) در طی بحران کووید-19 که با استفاده از ابزارهای استاندارد «پرسشنامه نظرخواهی از دانشجویان در خصوص کیفیت تدریس مجازی» و «پرسشنامه نظرخواهی از اساتید در خصوص تدریس مجازی» انجام شده است.

وی نتایج نظرخواهی از اساتید و دانشجویان در خصوص تدریس مجازی را این گونه اعلام کرد:

در ارزشیابی اول در نیمسال دوم 1399-1398، 67.03 درصد از اساتید تمایل داشتند که در ترم های آتی هم از بستر مجازی استفاده کنند و این تجربه را خوشایند می دانستند و 56.5 درصد دانشجویان اذعان داشتند که جلسات آنلاین در یادگیری درس برایشان کمک کننده بوده و به طور کلی 62.97 درصد از دانشجویان از تدریس مجازی درس رضایت داشتند.  در ارزشیابی دوم  در نیمسال دوم 1401-1400، 75/69 درصد از اساتید تمایل داشتند که در ترم های آتی هم از بستر مجازی استفاده کنند همچنین 52.7 درصد دانشجویان اذعان داشتند که جلسات آنلاین در یادگیری درس برایشان کمک کننده بوده و به طور کلی 48.04 درصد از دانشجویان از تدریس مجازی درس رضایت داشتند. مدیر مرکز مطالعات دانشگاه در ادامه مجدد یادآور شد که این گزارش بر اساس نتایج نظرسنجی از اساتید و دانشجویان تهیه شده است.

 

آیین­ نامه شورای نمایندگان و اساسنامه شورای دانشجویان مشاور آموزش

در ادامه جلسه دکتر پورشهیدی مدیر امور آموزشی دانشگاه اعلام کرد با توجه به درخواست دانشجویان به منظور مشارکت در امور آموزشی و با توجه به اسناد بالادستی آیین­نامه شورای نمایندگان و اساسنامه شورای دانشجویان مشاور آموزش در معاونت آموزشی دانشگاه تدوین شده است وی هدف از تشکیل این شورا را افزایش مشارکت دانشجویان در برنامه ریزی  و اجرای فعالیت های آموزشی و پژوهشی، ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های آموزشی و پژوهشی و ایجاد بستر مناسب در جهت تسهیل در ارائه خدمات دانشکده به دانشجویان و پیگیری های مربوطه بیان کرد.

مدیر امور آموزشی دانشگاه در ادامه به شرح کامل بندهای آیین نامه و اساسنامه پیشنهادی تدوین شده پرداخت و در نهایت مقرر شد با توجه به مقاطع مختلف به ویژه در دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی آیین نامه و اساسنامه مورد بازبینی قرار گیرد.

 

در ادامه جلسه مسائل آموزشی مربوط به دانشجویان مطرح و تصمیم گیری شد.

 

 

کلمات کلیدی
معاونت آموزشی  دانشگاه
تهیه کننده:

معاونت آموزشی دانشگاه

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Enter your desired term to search
Theme settings