یازدهمین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در آخرین شنبه شهریور 99 تشکیل شد
جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به صورت مجازی به منظور بررسی و رفع مشکلات و مسائل آموزشی و دانشجویی برگزار شد.
این جلسه با حضور اعضای شورا برگزار و موارد به شرح ذیل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
پیش از دستور
پیش از شروع جلسه مسائل و مشکلات آموزشی و دانشجویی از سوی معاونین آموزشی دانشکده ها مطرح و توسط مدیران آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به سوالات پاسخ داده شد.
دکتر سهراب پور، معاون آموزشی دانشگاه با توجه به چالش دانشکده ها در خصوص تدریس واحدهای تخصصی توسط اعضای هیات علمی بالینی برای دانشجویان under graduate گفت: از اساتید و اعضای محترم هیات علمی دانشگاه انتظار می رود نسبت به کل دانشگاه تعهد داشته باشند نه رشته و دانشکده خاصی، تا بدین ترتیب تمامی دانشجویان دانشگاه از آموزشی در سطح نام دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور بهره ببرند.
دکتر ذوالفقاری، معاون دانشکده مجازی دانشگاه پیشنهاد کرد برای کمک به رفع این چالش می توان از مجازی سازی دروس بر اساس کوریکولوم مصوب استفاده کرد.
دکتر عکاظی معاون آموزش دوره پزشکی عمومی دانشکده پزشکی نیز در این خصوص گفت: اگر بحث تمایل استاد و برگزاری کلاس با کیفیت مطرح است باید به تدریس در سایر دانشکده ها بها داده شود و برای ترغیب اعضای هیات علمی امتیازاتی از جمله اختصاص امتیاز به تدریس در شعاع و تسهیل در پرداخت حق التدریس و ... که در شرایط فعلی حداقل حق التدریس بسیار پیچیده شده است را در نظر گرفت
سپس مقرر شد برای تصمیم نهایی جلسه ای با حضور معاون آموزشی دانشگاه، معاونین آموزش پزشکی عمومی و تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی و مدیر امور آموزشی تشکیل شود.
تدوین و بازنگری شیوه نامه طرح دوره های رشته مقاطع دایر در دانشگاه
دکتر حسین نژاد، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه با بیان این نکته که یکی از اساسی ترین فرایندهای آموزشی که به عنوان بنیانی مهم برای تکوین و تداوم سایر تلاش های عرصه آموزش، ایفای نقش مینماید، برنامه ریزی درسی است، و از آنجا که با توجه به آیین نامه شرح وظایف مراکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه ها مصوب وزارت متبوع، برنامه ریزی درسی در زمره وظایف اصلی مراکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه های کشور، شناخته شده و به تبع آن نظارت و پایش چگونگی اجرای تمامی مراحل این فرایند را در سطوح مختلف در بر میگیرد گفت: این مرکز نیز در راستای انجام وظایف محوله اقدام به تدوین و بازنگری شیوه نامه طرح دوره های رشته مقاطع دایر در دانشگاه نمود. شیوه نامه مذکور پس از اعمال نظرات اصلاحی دانشکده ها در شورای آموزشی دانشگاه به تصویب رسید.
درخواست راه اندازی رشته روانپزشکی جامعه نگر
دکتر لباف با بیان اینکه این درخواست در سال های گذشته در شورای آموزشی دانشگاه مطرح و به دلیل نقص مدارک مخالفت شده بود گفت: برنامه پیشنهادی توسط مدیر گروه روانپزشکی پس از نظرات شورا اصلاح شد و برای این اصلاح اقدامات بسیاری از جمله هماهنگی با هیات بورد روانپزشکی و همکاری بین دانشگاهی صورت پذیرفت.
معاون تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی عنوان کرد: اختلالات روانی از مهمترین علل با بیماری ها در کشور است و پیش بینی می شود در سال های آتی این بیماری بیشتر خواهد شد. در کشور ما، به خصوص در شرایط بحرانی مانند همه گیری کرونا نیاز به این فلوشیپ بیشتر حس می شود.
وی ضمن اشاره به پیامدهای مورد انتظار از دانش آموختگان این رشته بیان کرد: نیاز به همکارانی است که بتوانند برنامه ای برای مداخله در بحران سلامت روان را طرح ریزی، اجرا، پایش و ارزشیابی کنند.
سپس این شیوه نامه در شورای آموزشی مصوب و مقرر شد برای تصویب نهایی در کمیته منطقه ای مطرح شود.
در انتهای جلسه موارد دستور جلسه مورد بحث و تبادل نظر به عمل آمد و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
ارسال نظر