در کمیته علمی هشتمین جشنواره آموزشی شهید مطهری مطرح شد/ از 12 فرایند آموزشی، بهعنوان فرایند مطلوب کشوری تجلیل میشود
گالري عكس
در كميته علمي هشتمين جشنواره آموزشي شهيد مطهري كه يكشنبه 12 بهمن 93 در سالن شوراي معاونت آموزشي دانشگاه برگزار شد، دكتر جليلي، معاون آموزشي دانشگاه، با اشاره به برگزاري جشنواره آموزشي شهيد مطهري در ارديبهشت 94 گفت: جشنواره آموزشي شهيد مطهري بهمنظور تجليل و تكريم اساتيد عرصه آموزش پزشكي، شناسايي و معرفي فرايندهاي آموزشي مطلوب دانشگاهي و همچنين نوآوري، ابداع و معرفي فرايندهاي جديد بهمنظور ارتقاء آموزش پزشكي و حضور در عرصه رقابت كشوري برگزار ميشود.
وي افزود: در اين جشنواره تمامي اعضاي هيات علمي و دانشجويان از دانشكدهها، بيمارستانها كه فرايندهاي آموزشي درخور توجهي براي ارائه در جشنواره چه در سطح دانشگاه و چه در سطح كشوري دارند شركت كردهاند.
وي بابيان اينكه، اين جشنواره در دو سطح دانشگاهي و كشوري برگزار خواهد شد، تصريح كرد: فرايندهايي كه به دبيرخانه اين جشنواره ارسال ميشوند، در دو كميته داوري و كميته علمي بررسيشده و به آنها امتياز تعلق ميگيرد، سپس از بين فرايندهايي كه بهعنوان فرايند مطلوب دانشگاهي انتخابشدهاند بر اساس آييننامه ارسالي از سوي وزارت بهداشت، تعدادي از فرايندهها جهت شركت در سطح جشنواره كشوري به وزارت متبوع ارسال ميشود تا پس از انتخاب بهعنوان الگو در سطح كشوري معرفي و ترويج شوند.
معاون آموزشي دانشگاه، فرآيندهاي ارسالي به هشتمين جشنواره آموزشي شهيد مطهري را ازلحاظ كيفي مثبت ارزيابي كرد و گفت: رشد دو برابري فرايندهاي آموزشي دريافتي نسبت به سال گذشته، موجب خشنودي همكاران دبيرخانه جشنواره شده است.
وي ادامه داد: به توجه به كاهش حيطههاي اعلامشده براي اين جشنواره، از هشت حيطه در سالهاي گذشته به شش حيطه، درزمينهٔ كيفي نيز فرايندها رشد قابلملاحظهاي نسبت به سالهاي گذشته داشتهاند بهطوريكه انتخاب فرايند مطلوب را براي كميته داوري و كميته علمي دشوار كرده بود.
دكتر جليلي در خصوص تعداد فرآيندهاي پذيرفتهشده در اين جشنواره، گفت: پس از اعلام فراخوان در 11 آذر 93 تعداد 47 فرآيند آموزشي از سوي اعضاي هيأت علمي دانشكدهها و بيمارستانهاي تابعه در شش حيطه "سنجش، ارزشيابي و اثربخشي آموزشي"، "تدوين و بازنگري برنامه آموزشي"،" روشها و تكنيكهاي آموزشي"،" مشاوره و راهنمايي و فعاليتهاي فرهنگي و امور تربيتي و اجتماعي"،"مرجعيت، رهبري و مديريت آموزشي" و محصولات آموزشي" به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شد.
معاون آموزشي دانشگاه، از تأييد 42 فرايند آموزشي از بين 47 فرايند ارسالي، خبر داد و گفت: در مرحله دوم، هر فرايند بهمنظور داوري و بررسي نهايي براي دو داور ارسال و پس از بازبيني مجدد در جلسه كميته داوري، 26 فرايند بهعنوان فرايند آموزشي موردقبول واقع شد و براي داوري مرحله سوم براي داوران حاضر در جلسه ارسال و مجدداً امتيازدهي و سطحبندي شد.
دكتر جليلي در ادامه تصريح كرد: از 26 فرايند راهيافته به اين مرحله، 12 فرايند بهعنوان فرايند مطلوب دانشگاهي انتخابشده و موردتقدير قرار خواهند گرفت. همچنين، از ميان اين 12 فرايند، 6 فرايند نيز بهعنوان فرايند مطلوب دانشگاهي براي شركت در جشنواره آموزشي به دبيرخانه جشنواره شهيد مطهري در سطح كشوري ارسال خواهند شد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: لازم ميدانم از مشاركت اعضاي هيات علمي و دانشجويان دانشگاه كه با ارسال فرايندهاي آموزشي خود به دبيرخانه هشتمين جشنواره آموزشي شهيد مطهري ما را ياري كردند و همچنين اعضاي كميته داوري و كميته علمي جشنواره كه ما را در انتخاب فرايندهاي مطلوب دانشگاه همراهي كردند قدرداني كنم.
در پايان اين نشست، اعضاي كميته نظرات و پيشنهادات خود را مطرح كردند.
توضيح اينكه، هشتمين جشنواره آموزشي شهيد مطهري به همت معاونت آموزشي و دبيرخانه جشنواره در مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار ميشود.
ارسال به دوستان