• تاریخ انتشار : 1395/08/25 - 08:55
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 74
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تبیین پیاده سازی مقررات مربوط به مشارکت اعضای هیات علمی در دوره های توانمندسازی

جلسه شفاف سازي و هماهنگ سازي مقررات مربوط به روند ارتقاء اعضاي هيات علمي دانشگاه و عملكرد دانشكده هاي تابعه در سالن شوراي معاونت آموزشي دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي مركزمطالعات و توسعه آموزش دانشگاه واحد توانمندسازي مدرسين، جلسه شفاف سازي و هماهنگ سازي مقررات مربوط به روند ارتقاء اعضاي هيات علمي دانشگاه و عملكرد دانشكده هاي تابعه در اين ارتباط با حضور دكتر ميرزازاده مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه و معاونين آموزشي دانشكده ها و معاون امور هيات علمي دانشكده پزشكي روز شنبه 22 آبان ماه سال 1395 در سالن شوراي معاونت آموزشي دانشگاه برگزار شد. 
در ابتداي جلسه دكتر ميرزازاده ضمن خوشامدگويي، به بيان دلايل برگزاري اين جلسه پرداخت و اشاره كرد كه هر چند اين مصوبه تا كنون دو بار در سال هاي 94 و 95 به كليه دانشكده ها ارسال شده است اما به منظور يك نواخت سازي اجرا و پرهيز از مواردي كه ممكن است باعث سردرگمي و اتلاف وقت اعضاي هيات علمي گردد لازم ديده شد تا اين جلسه برگزار و پس از هم انديشي، توضيحات لازم به معاونان و كارشناسان ارايه شود.
وي در ادامه به توضيح و تشريح مقررات و بندهاي مصوب شده در برنامه جامع توانمندسازي مدرسين آموزشي در خصوص گذراندن برنامه هاي آموزشي توان مندسازي مدرسان توسط اعضاي هيات علمي با توجه به رتبه علمي شان پرداخت و به سوالات و ابهامات جهت اجراي اين مصوبه در دانشكده ها پاسخ گفت.
دكتر ميرزازاده با اشاره به رئوس مطالب مطرح شده در اين جلسه گفت: بر اساس توضيحات ارايه شده، مطابق با سياست هاي توسعه نيروي انساني آموزش علوم پزشكي مصوب شوراي دانشگاه در مرداد ماه 1394، كليه اعضاي هيات علمي آموزشي دانشگاه براي ارتقاي از مرتبه استادياري به دانشياري لازم است در جهت تامين يكي از شرايط عمومي آيين نامه ارتقاي اعضاي هيات علمي دانشگاه ها، يك دوره آموزشي منسجم را بگذارنند. هر چند در حال حاضر اين دوره به عنوان دوره مهارت هاي آموزشي پايه ارايه مي شود اما كليه كساني كه تا پيش از اين دوره هاي مقدمات تدريس، دوره كوتاه مدت آموزش پزشكي (كه به اصطلاح فلوشيپ آموزش پزشكي ناميده مي شود) را گذرانده باشند نيز معادل همين دوره بوده و به عنوان شرط ارتقا مورد پذيرش مي باشد. 
مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه در ادامه افزود: در عين حال، آن دسته از اعضاي هيات علمي آموزشي دانشگاه با رتبه استادياري كه پيش از اسفند ماه 1388 به عضويت هيات علمي دانشگاه درآمده اند و دوره ديگري از دوره هاي فوق را نگذارنده باشند، مي توانند با شركت در دوره تدبير اين بند شرطي را تامين نمايند. بنابر اين تاكيد مي شود كه دوره تدبير صرفا براي اين دسته از اعضاي هيات علمي در نظر گرفته مي شود و به هيچ وجه شرط ارتقاي از دانشياري به استادي نيست. 
وي سپس به مصوبه شوراي دانشگاه براي حضور اساتيد در كارگاه ها و دوره ها اشاره كرد و يادآور شد: بر اساس مصوبه شوراي دانشگاه، كليه اعضاي هيات علمي با مرتبه دانشياري براي ارتقاي به مرتبه استادي لازم است به ازاي هر سال ماندگاري در دوره دانشياري از مرداد ماه 1395 به ميزان شش امتياز (معادل شش ساعت) در فعاليت هاي توانمندسازي آموزش پزشكي اعم از كارگاه ها، دوره هاي آموزشي برگزار شده توسط مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه يا كارگاه هاي آموزشي دانشكده ها و بيمارستان هاي آموزشي كه به تاييد مركز رسيده باشد، سمينارهاي آموزشي يا شركت در طرح ماه (مشاهده آموزش همتايان) داشته باشند. به عنوان مثال اگر پرونده يك عضو هيات علمي براي ارتقاي به مرتبه استادي در شهريور ماه 95 به دبيرخانه هيات مميزه واصل شده باشد 6 امتياز و اگر در  بهمن ماه 1395 به دبيرخانه هيات مميزه واصل شده باشد، 8 امتياز توانمندسازي آموزشي مورد نياز است. 
لازم به توضيح است، اعضاي هيات علمي مي توانند در صورت هر گونه سوال يا ابهام از طريق اي ميل edcworkshops@tums.ac.ir با مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه تماس حاصل فرماييد./ق
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 154398
کلمات کلیدی
معاونت آموزشی  دانشگاه
تهیه کننده:

معاونت آموزشی دانشگاه