• تاریخ انتشار : 1392/04/22 - 01:42
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 85
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بیانیه دومین همایش کشوری کاربرد یادگیری الکترونیکی در آموزش پزشکی

به نام خداوند بخشاينده مهربان

دومين همايش كشوري كاربرد يادگيري الكترونيكي در آموزش پزشكي در روزهاي 9 و 10 بهمن ماه برگزار شد. از تمامي شركت كنندگان گرامي و دست اندركاران برگزاري همايش كه ما را در برگزاري هر چه بهتر آن ياري كردند صميمانه قدرداني مي كنيم.                                       
اسلايدهاي سخنراني ها و كارگاه ها متعاقبا در همين سايت قرار داده خواهد شد.                                                 
بيانيه پاياني همايش به شرح زير است:                              

بسمه تعالي

دومين همايش كشوري كاربرد يادگيري الكترونيكي در علوم پزشكي

بيانيه همايش

 

دومين همايش كاربرد يادگيري الكترونيكي در علوم پزشكي در روزهاي نهم و دهم بهمن ماه 87 توسط واحد آموزش از راه دور مركز مطالعات و توسعه آموزش در علوم پزشكي دانشگاه، در تالار امام بيمارستان امام خميني (ره) برگزار شد. در اين همايش تمامي امور ثبت نام، پذيرش و داوري مقالات از طريق سايت همايش در اينترنت انجام شده و از بين 220 مقاله ارسالي، 19 مقاله سخنراني، 39 پوستر و 45 مقاله براي چاپ در كتاب همايش انتخاب شدند. 5 سخنراني جامع توسط صاحب­نظران امر در كشور و پانل معرفي مراكز آموزش الكترونيكي و از راه دور دانشگاه­هاي علوم پزشكي كشور از ديگر بخش­هاي دومين همايش بود. در پايان همايش نيز سه كارگاه زير براي 80 نفر از متقاضيان برگزار شد.

محور­هاي همايش عبارت بودند از: نيازسنجي در يادگيري الكترونيكي، طراحي آموزشي در يادگيري الكترونيكي، فرآيند «ياددهي- يادگيري» در يادگيري الكترونيكي، تدوين محتوا در يادگيري الكترونيكي، ارزشيابي در يادگيري الكترونيكي، مديريت آموزشي در يادگيري الكترونيكي، نرم افزارهاي يادگيري الكترونيكي، ارائه تجربيات دانشگاه هاي علوم پزشكي در زمينه يادگيري الكترونيكي و ...

 

موارد زير در همايش مورد توجه قرار گرفت:

1- بر ارائه كارهاي اجرا شده در سطح كشور در اين همايش و ارتقاي يادگيري الكترونيكي از مباحث تئوري به پروژه­هاي عملي و ارائه خدمات به جامعه پزشكي كشور تاكيد شد.

2- شركت­كنندگان بر لزوم نظارت و دخالت بيشتر متخصصين آموزش بر امور فني و نرم­افزاري و اهميت طراحي آموزشي بر اساس استانداردهاي جهاني -قبل از برنامه­نويسي رايانه­اي- تاكيد كردند.

3- با توجه به توانايي­هاي موجود در كشور و تجربيات موفق يادگيري الكترونيكي در دانشگاه­هايي مانند علوم پزشكي تهران، مشهد و تبريز و ...، از دانشگاه­هاي علوم پزشكي كشور درخواست شد تا از ارائه متون مختلف از طريق اينترنت، بدون رعايت اصول تدوين محتوا در يادگيري الكترونيكي، و قراردادن نام­هاي چون E-learning و ... بر آن اجتناب شود. زيرا اگرچه اين آموزش­ها در گذشته قدم مثبت به شمار مي­رفته، ولي امروزه ديگر جايي در اين مقوله علمي گسترده ندارد.

4- شركت­كنندگان خواستار حمايت بيشتر مادي و معنوي مسوولين محترم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و نيز مسوولين محترم دانشگاه­هاي علوم پزشكي كشور به عنوان مهمترين راه­كار توسعه يادگيري الكترونيكي در كشور شدند.

5- شركت­كنندگان بر لزوم همكاريهاي بيشتر علمي و عملي بين دانشگاه­هايي كه در اين زمينه فعال هستند تاكيد كردند و در مورد تشكيل كنسرسيوم كشوري يادگيري الكترونيكي در علوم پزشكي به توافق رسيدند.

6- حاضرين بر اهميت قوانين و مقررات مرتبط با يادگيري الكترونيكي تاكيد كردند.

7- شركت­كنندگان بر گسترش آموزش مداوم اينترنتي مطابق با اصول يادگيري الكترونيكي تاكيد كرده و خواستار تفويض اختيار اعطاي امتيازات آموزش مداوم اين برنامه­ها به دانشگاه­هاي توانمند در اين زمينه شدند.

8- شركت­كنندگان بر لزوم رعايت حق مالكيت معنوي و جلوگيري از كپي برداري بدون مجوز تاكيد كردند.

9- شركت­كنندگان در همايش از رئيس و معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي تهران به خاطر حمايت بي­دريغ خود از برگزاري اولين و دومين همايش قدرداني كردند.

10- در پايان نيز از دانشگاه علوم پزشكي تهران در پايه گذاري و برگزاري همايش­هاي كاربرد يادگيري الكترونيكي در علوم پزشكي تقدير و تشكر به عمل آمده و برگزاري سالانه اين همايش در دستور كار قرار گرفت و بنا بر پيشنهاد دانشگاه علوم پزشكي تهران، مقرر شد تا سومين همايش كشوري در سال 1388 در دانشگاه علوم پزشكي مشهد برگزار شود.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 153910
کلمات کلیدی
معاونت آموزشی  دانشگاه
تهیه کننده:

معاونت آموزشی دانشگاه