برگزاری نشست سالانه شورای توسعه آموزش دانشگاه
به گزارش روابط عمومي مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه واحد برنامه ريزي آموزشي نشست سالانه شوراي توسعه آموزش دانشگاه، با حضور رئيس دانشگاه، معاون آموزشي و مديران حوزه معاونت آموزشي دانشگاه، رؤسا، معاونين آموزشي و مديران دفاتر توسعه آموزش دانشكدهها، معاونان آموزشي بيمارستان هاي سينا و شريعتي و مديران واحدهاي مركز مطالعات و توسعه آموزش در روز سه شنبه مورخ هفتم ارديبهشت ماه 1395، از ساعت 7:30 تا 10:00 در سالن اجلاس ستاد مركزي دانشگاه برگزار گرديد.
در ابتداي اين جلسه، دكتر عظيم ميرزازاده مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش ضمن خوشامدگويي به مدعوين حاضر در جلسه، به ارائه توضيحاتي در خصوص برنامه در نظر گرفته شده براي اين جلسه پرداخته و بر لزوم تلاش براي بيان موجز گزارش ها و متعاقب آن بهره مندي از بازخوردهاي سازنده حضار، تأكيد نمودند. سپس دكتر محمد جليلي معاون آموزشي دانشگاه ضمن توصيف نشست شوراي توسعه آموزش دانشگاه به عنوان فرصتي اختصاصي براي تعامل با دانشكده ها، اين نشست را محلي مناسب براي به منصه ظهور درآمدن فعاليت هاي توسعه اي در حوزه آموزش، معرفي نمودند.
در ادامه دكتر شهرزاد غياثونديان مدير امور آموزشي دانشگاه، با رويكردي تحليلي گزارشي در خصوص مقايسه و ارزيابي ارائه خدمات اموزشي در دانشكده ها، ارائه كرده و ضمن تبيين مراحل اجرا، به بيان انتظارات موجود از دانشكده ها و نقش مهم آنان در ادامه پروژه پرداختند. ارائه گزارش فعاليت هاي سال گذشته واحدهاي مركز و برنامه هاي مورد نظر براي سال جاري، بخش ديگري از برنامه اين نشست بود كه توسط مديران واحدهاي مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه ارائه گرديد. به منظور بهره مندي بيشتر از نظرات حضار و ايجاد فضايي تعاملي، با پيش بيني بازه هاي زماني مناسب در فواصل ارائه گزارش واحد هاي مركز، فرصتي مناسب براي بحث و گفتگو در خصوص موارد مطروحه فراهم گرديد.
در خاتمه دكتر علي جعفريان رئيس دانشگاه ضمن تبريك هفته معلم، نقش معلمي اعضاي هيأت علمي دانشگاه را به عنوان سبقه و ماهيت اصلي آنان توصيف كرده و بر لزوم توجه به اين نقش مهم تأكيد كردند. ايشان ضمن تبيين مدل مديريتي نظام دانشگاه و مشاركتي بودن آن، رعايت چارچوب ها، ضوابط و قوانين را به عنوان موضوعي با اهميت و در خور توجه براي تمامي اعضاي هيأت علمي دانشگاه معرفي كردند. ايشان در ادامه به پيگيري اجراي شيوه نامه ها در حوزه ارزشيابي تا حصول نتيجه نهايي تاكيد كرده و اجراي شيوه نامه ها را به عنوان محملي مناسب براي مستند شدن فعاليت ها در اين حوزه و ارائه بازخورد به مديران گروه ها معرفي كردند. كه بر اساس آن و با شناخت كاستي ها، بستري مناسب براي رفع اين نواقص، فراهم مي گردد. فعاليت هاي واحد توانمندسازي مركز مطالعات نيز بخش ديگري بود كه با عنايات ويژه رئيس محترم دانشگاه، از لحاظ چارچوب ها و برنامه ها در سطح مناسبي توصيف گرديد. در عين حال تفاوت وضعيت دانشكده ها از لحاظ توان مندسازي اعضاي هيأت علمي به عنوان نكته حائز اهميت و در خور توجه معرفي گرديد كه در صورت عدم توجه به آن، ممكن است اين فاصله و تفاوت، بيش از پيش گردد. در خصوص جشنواره ها و نحوه تخصيص جوايز، با اطلاق اصطلاح جايزه كوپني و ضرورت پرهيز از آن، بر لزوم وجود روندي منطقي در اين حوزه تأكيد نموده و براي جلب بيشتر مشاركت اعضاي هيأت علمي در جشنواره ها، استفاده از ساز و كارهاي ترغيبي را به دانشكده ها توصيه نمودند. در ادامه اين سخنان، ايشان ارزيابي ميزان مراجعه به وب سايت مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه را به عنوان شاخصي مناسب براي سنجش ميزان كاربردي بودن آن دانسته و تحقق اين امر را خواستار شدند. نكته قابل توجه ديگر در فرمايشات ايشان، ميزان زمان اختصاص يافته به فرايند بررسي و تصويب طرح هاي توسعه اي بود كه رئيس دانشگاه ضمن اشاره به آن، بر ضرورت تعديل اين مدت زمان به رغم تلاش هاي صورت پذيرفته براي كاهش آن تأكيد نمودند. موضوع شناسايي رشته هاي مورد نياز براي راه اندازي همچنين رشته هاي بدون بازاركار و افزون بر نياز نيز مورد تأكيد ويژه ايشان قرار گرفته و تربيت دانش آموختگان تأثيرگذار و كارا را در زمره اهداف برجسته و مهم ترين شاخص دانشگاه، به شمار آوردند.
و در نهايت رهنمود كليدي و نكته پاياني رئيس دانشگاه خطاب به متوليان حوزه آموزش دانشگاه، حاكي از اهميت نگاه ويژه به آموزش و عوامل مهم دخيل در آن بود. ايشان يادآور شدند آن چه كه به عنوان برنامه درسي مطرح مي كنيم همه آموزش نيست. عوامل مهم ديگري نيز در اين امر مهم دخيل هستند و توجه به انها منجر به اين خواهد شد كه حاصل تلاش ما در اين دانشگاه، اثرات مثبتي در كشور به جا بگذارد.
ارسال به دوستان