بررسی برنامه عملیاتی معاونت آموزشی در هشتاد و دومین جلسه دوره چهارم هیات رییسه دانشگاه
سپس، دكتر جليلي با اشاره به تاثير مثبت بررسي برنامه عملياتي معاونت ها گفت: اين روند پاسخگويي كمك مي كند، با جديت بيشتري در راستاي برنامه هاي دانشگاه گام برداريم.
معاون اموزشي دانشگاه با اشاره به حجم بالاي فعاليت هاي جاري معاونت آموزشي گفت: به طور معمول 16-18 هزار نامه در هر سه ماهه سال به اين حوزه ارسال مي شود و با اينكه تلاش بسياري صورت گرفته كه فرايندها نياز به مراجعه حضوري نداشته باشند با اين حال از هزار و 600 نفر مراجعه در سه ماه اول سال 93، به حدود 800 مراجعه در سه ماه اخر سال پاسخگو بوديم.
وي افزود: علاوه بر فعاليت هاي جاري، اين معاونت رسالت هاي ملي و فرا دانشگاهي نيز برعهده دارد و بسياري از برنامه هاي وزارت بهداشت به صورت پايلوت در اين دانشگاه انجام مي شود كه نمونه آن برگزاري آزمون هاي جامع علوم پايه و پيش كارورزي و دبيرخانه منطقه آمايشي شماره 10 است.
دكتر جليلي تصريح كرد: معاونت آموزشي به شفافيت در ضوابط و رويه ها متعهد است و تا حد امكان در جهت اقناع ارباب رجوع تلاش مي كند.
معاون آموزشي دانشگاه با اشاره به رئوس برنامه 4 ساله معاونت آموزشي، شامل ارتقا كيفيت، ارتقا زيرساخت ها و ساماندهي خدمات آموزشي گفت: به منظور ارتقا كيفي آموزش، راهبردهاي استقرار نظام جامع ارزشيابي، توانمندسازي هيأت علمي، ارتقاي كيفي رابطه استاد و دانشجو بر اساس شرايط و الزامات موجود، برنامههاي توسعهاي آموزش، ارزيابي و بازنگري رشتههاي موجود و برنامهريزي براي رشتههاي مورد نياز و نيز ساماندهي و بهبود روند اجراي پاياننامهها در دستور كار قرار دارد.
وي لازمه ارتقا زيرساخت هاي آموزشي را در جذب هيأت علمي بر اساس نقشه بازنگري شده توزيع هيأت علمي و تمهيد فضا، تجهيزات و منابع مورد نياز براي تحقق برنامهها دانست و گفت: در زمينه ساماندهي خدمات آموزشي نيز بر كاهش تصديگري ستاد و واگذاري خدمات آموزشي به دانشكدهها، ارائه خدمات آموزشي دانشجويان به صورت غيرحضوري و يكپارچهسازي پرونده دانشجويي (يك دانشجو يك پرونده) تمركز شده است.
سپس، مديران امور آموزشي، تحصيلات تكميلي، مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكي، آموزش مداوم، امور هيات علمي و امور عمومي به طور جداگانه به بيان ميزان پيشرفت برنامه ها در حوزه فعاليت خود پرداختند.
پس از ارائه گزارش مديران معاونت آموزشي، اعضاي هيات رييسه نقطه نظرات خود در پيشبرد بهتر برنامه هاي آموزشي بيان كردند.
در ادامه دكتر جعفريان رييس دانشگاه به جمع بندي مطالب مطرح شده پرداخت و گفت: معاونت آموزشي مستندات ارزشمندي توليد مي كند كه مي تواند به شفافيت امور و ماندگاري فرايندها كمك كند.
دكتر جعفريان بر اختصاص وقت بيشتر براي انجام امور توسعه اي تاكيد كرد و گفت: با وجود حجم بالاي عملياتي كه روزانه در معاونت ها انجام مي شود امكان فكر كردن به كارهاي توسعه اي وجود ندارد مگر انكه وقت جداگانه اي را به اين امور اختصاص دهيد.
رييس دانشگاه، با بيان اينكه بايد بين قدرنهادن به تلاش هاي موجود و راضي نشدن به امور جاري توازني ايجاد شود افزود: راضي شدن به اموري جاري نقطه افول ماست و بايد براي پيشبرد بهتر كارها به راه هاي بهتري فكر كرد.
وي با تاكيد بر لزوم تاثيرگذاري آموزش بر جامعه گفت: فارغ التحصيلان دانشگاه بايد بتوانند نقش خود را در سلامت جامعه ايفا كنند و تحقق اين امر پيش از آنكه نياز به تدوين برنامه داشته باشد نيازمند تقويت اين طرز فكر در اعضاي هيات علمي و دانشجويان است.
دكتر جعفريان با بيان اينكه اگر بخواهيم برنامه ها را از ابتدا به طور كامل اجرا كنيم كاري از پيش نمي رود افزود: بايد در تدوين برنامه ها ديد جامع نگري داشت ولي براي اجراي آن گام به گام پيش رفت.
رييس دانشگاه، تصريح كرد: تدوين شيوه نامه ها و آيين نامه ها هر چند كه ضرورت دارد ولي به معني به اجرا در آمدن نيست لذا حوزه هاي مختلف بايد تلاش و پيگيري كنند كه اين فرايندها اجرايي شده و به نتيجه برسد.
گالري تصاوير1
گالري تصاوير 2
ارسال به دوستان